شناسه خبر:80614
1402/12/23 12:58:14
فرمانده انتظامی استان خبر داد:

توقیف 519 خودروی شوتی در استان مرکزی

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: تا امروز 519 خودروی شوتی در استان توقیف شده است و دستگیری حوزه قاچاق 124 نفر افزایش داشته است.

سردار هادی رفیعی‌کیا 22 اسفند در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه در برقراری امنیت، پلیس یکی از ارکان محسوب می‌شود و همه آن مربوط به پلیس نیست اظهار کرد: مردم نیز در این حوزه تاثیرگذار هستند همانگونه که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نیز مشارکت مردم تاثیرگذار بوده است.
وی افزود: پلیس در مناسبت‌های پیش رو موظف است تمهیدات امنیتی و ترافیکی را به بهترین وجه برقرار کند. پلیس مخالف شادی مردم نیست اما خطوط قرمزی دارد که باید مورد توجه مردم باشد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: مردم در چهارشنبه سوری ضمن شادی و برگزاری جشن باید مراعات حال مردم را مدنظر داشته باشند تا مشکلی برای هیچ خانواده ای ایجاد نشود.
سردار رفیعی کیا با بیان اینکه سرقت در صدر جرائم استان مرکزی قرار دارد ادامه داد: سال گذشته پیشگیری و مقابله با سرقت به عنوان اولویت برای سال جاری پیش بینی شده بود که در این راستا تا امروز 6 هزار و 94 سارق دستگیر شده و 10 هزار و 846 سرقت کشف شده است، همچنین سرقت‌های خشن در استان در سال جاری کاهش 7 درصدی داشته است.
وی اضافه کرد: کالای قاچاق نیز اولویت و دغدغه دیگری بوده که در این خصوص نیز تا به امروز 519 خودروی شوتی در استان توقیف شده است و دستگیری در حوزه قاچاق، 124 نفر افزایش داشته است، در این حوزه برای هزار و 133 نفر پرونده تشکیل شده است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در سال جاری قریب به 40 هزار خدمت مشاوره ای به مردم ارائه شده است.
سردار رفیعی‌کیا گفت: تماس‌های مردم با 197 نیز 12 درصد افزایش داشته است. در حوزه قاچاق مواد مخدر 6 هزار و 557 نفر معتاد متجاهر در سطح استان جمع آوری شده است.
وی افزود: هزار و 584 طرح پاکسازی در حوزه مواد مخدر در استان اجرا شده و 132 قاچاقچی و 6 هزار و 262 خرده فروش مواد مخدر در استان دستگیر شده اند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: در حوزه 110 یک میلیون و 8 هزار نفر با این مرکز تماس داشته اند و نزدیک به 500 هزار تماس عملیاتی شده است.
وی درخصوص پلیس فتا و عملکرد آن نیز ادامه داد: از طریق دو هزار و 200 سیم کارت مجهول المالک در کشور 180 هزار لینک آلوده برای مردم در 5 استان ارسال می‌شده و از این طریق مبالغی از حساب مردم برداشت می‌کرده اند. دو نفر در این خصوص دستگیر شده اند و یک نفر تحت تعقیب است.
وی خاطرنشان کرد: 60 درصد از آنچه که جرم در فضای مجازی اتفاق می‌افتد توسط پلیس فتا کشف می‌شود.
سردار رفیعی‌کیا ادامه داد: در حوزه تصادفات منجر به فوت با رقم 645 نفر فوتی، یک درصد نسبت به سال گذشته افزایش وجود داشته است که 100 نفر فوتی درون شهری و باقی برون شهری بودند.
وی تاکید کرد: آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت شعار نوروزی امسال انتخاب شده است.

شناسه خبر 80614