شناسه خبر:81003
1403/1/19 01:16:53
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان:

هفت سد در استان کردستان سرریز کرد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: افزایش 9 درصدی بارندگی در سال آبی جاری منجر به ایجاد رواناب مناسب و سرریز هفت سد در استان شد.

آرش آریانژاد اظهار کرد: در سال آبی جاری 350 میلی‌متر بارش در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه 9 درصد و نسبت به دراز مدت سه درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، خاطرنشان کرد: با توجه به بارش‌های مؤثر و مناسب در حال حاضر هفت سد در استان کردستان سرریز داشته است.

آریانژاد افزود: سدهای عباس آباد و سبدلو بانه، چراغ‌ویس سقز، گاران مریوان، زیویه کامیاران، قشلاق و آزاد سنندج از اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری سرریز کرده‌اند.

وی در ادامه حجم کلی سدهای استان را در حال حاضر 1 میلیارد و 864 میلیون مترمکعب، اعلام کرد و گفت: ذخیره آب سدهای استان حدود 69 درصد است و این رقم در مدت مشابه سال گذشته 59 درصد بود.

وی همچنین به پیش‌بینی‌های انجام شده برای جلوگیری از خسارت احتمالی ناشی از سرریز به اراضی پایین‌دست این سدها اشاره و اظهار کرد: تیم مطالعاتی این شرکت چندین روز قبل از ورود جبهه‌های بارشی به استان، میزان بارش و ایجاد رواناب‌ها را پیش‌بینی می‌کنند و حوزه‌های طرح و توسعه و بهره‌برداری بر بازگشایی یا بستن دریچه‌های تخلیه‌کننده تحتانی اقدام و عملاً سرریزهایی که به وجود می‌آید، منجر به بروز خسارت نگردیده و خوشبختانه تا به امروز هیچ گونه گزارش مبنی بر بروز خسارت ناشی از سرریز این هفت سد به این شرکت واصل نشده است.

شناسه خبر 81003