شناسه خبر:81235
1403/1/25 15:13:04

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون گفت: واحد ۲ نیروگاه برق بیستون با ظرفیت ۳۲۰ مگاوات پس از انجام تعمیرات دوره‌ای راه‌اندازی و به مدار تولید بازگشت.

«مسعود میرزاعسگری» روز شنبه به فعالیت‌های انجام شده بر روی واحد ۲ اشاره کرد و افزود: پروژه تعمیرات دوره ای واحد ۲ نیروگاه بیستون از اسفند ماه سال قبل با برنامه ریزی انجام شده در گروه های کاری مشخص آغاز و فعالیت ها در زمان بندی مناسب به انجام رسید.

وی اهم فعالیت های تعمیراتی اقدام شده را شامل تعویض یک پنل کامل از لوله های واتروال اطراف مشعل های کرنر C توسط پیمانکار، تعویض لوله های ری هیت گرم به تعداد ۵ ردیف ۴ تایی، تخلیه پکینگ های سل های شماره ۴ و ۵ و ۶ ، شستشو و تمیزکاری و نصب پکینگ های جدید، تمیزکاری برج و استخرها و حوضچه ها، تعویض بسکت های ناحیه سرد ژونگستروم شماره ۲، جوشکاری و ترمیم تیغه های ژونگستروم شماره ۱ و تعویض نازل باکس های معیوب ذکر کرد.

به گفته وی همچنین در این دوره از تعمیرات رفع نشتی های دود در ژونگسترومها، بدنه بویلر، هدرباکس و سایر قسمتهای بویلر، شستشوی لوله‌های کندانسور، انجام بازدیدهای روتین تجهیزات اصلی مانند توربین، ژنراتور، ترانسفورماتورها، تعویض تعدادی از والوهای معیوب و دارای نشتی، رفع گداختگی بدنه بویلر در نقاط مورد نیاز، تمیزکاری کف کوره و داکت G.R.F، بک واش کولرهای هیدروژن، دمونتاژ هیتر مازوت، انجام پرمیت‌های شات دانی همه قسمتها و برنامه های روتین نیمه اول سال انجام شد.

میرزا عسکری ادامه داد: واحد یک نیروگاه نیز در مدار تولید قرار دارد که با آمادگی کامل به استقبال پیک تابستان می رویم تا برق مطمئن و پایداری را تولید و به هموطنان تقدیم کنیم.

شناسه خبر 81235