شناسه خبر:82245
1403/2/18 15:50:48
استاندار همدان در دیدار با اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز عنوان کرد:

استفاده از ظرفیت فعالین اقتصادی در امر مدرسه‌سازی

استاندار همدان در دیدار با اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز بر استفاده از ظرفیت فعالین اقتصادی در امر مدرسه‌سازی تأکید کرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد که با توجه به نزدیک شدن به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان همدان با اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان و مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش‌وپرورش دیدار کرد، پیرامون هماهنگی برگزاری بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان همدان اظهار کرد: نقش خیرین در امر مدرسه‌سازی بی‌بدیل بوده و خیرین از انسان‌های فرهیخته و وارسته جامعه هستند.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه ارتباط با خیرین مایه مباهات است، تصریح کرد: ما قدردان زحمات خیرین هستیم و برگزاری جشنواره تقدیر از خیرین مدرسه‌ساز، اثرات شایانی دارد.

وی ادامه داد: برای استقبال خیرین از امر مدرسه‌سازی باید از امکانات موجود استفاده و مردم را با این مهم آشنا کرد؛ در این راستا باید از ظرفیت فعالین اقتصادی و بانک‌ها استفاده شود.

استاندار همدان با اشاره به استفاده از ظرفیت بانوان، مطرح کرد: بانوان همواره منشأ خیر بوده و باید به این گروه توجه شایانی داشته باشیم.

* ساخت 48 مدرسه در سال 1402

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان نیز از ساخت 48 پروژه در سال گذشته خبر داد.

حمید شیرازیانی اظهار کرد: سال گذشته 48 پروژه با 368 اتاق و کلاس آماده شد که 38 پروژه یعنی بیش از 63 درصد، مشارکتی و خیری بوده است.

شیرازیانی با اشاره به شعار سال، تصریح کرد: با توجه به شعار سال، سیاست سازمان نوسازی بر این منوال است که در این مدت از ظرفیت خیرین استفاده و اقدامات ویژه انجام شود.

وی با بیان اینکه تعهدات جشنواره بیست‌وچهارم 70 میلیارد تومان و در جشنواره بیست‌وپنجم 90 میلیارد تومان بوده است، عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که جشنواره بیست‌وششم بیش از 130 تا 150 میلیارد تومان آورده مالی داشته باشد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان خاطرنشان کرد: با پشتیبانی و حمایت استاندار که نگاه ویژه به تعلیم و تربیت دارند، اعتبارات سالانه ما از 73 به 147 میلیارد تومان یعنی بالغ‌بر 90 درصد افزایش پیدا کرده است.

* 80 مدرسه خیری و مشارکتی در دست احداث است

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان نیز گفت: 80 پروژه خیری و مشارکتی در دست احداث است و سال گذشته 38 پروژه تحویل دادیم.

علی فراهانی اظهار کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان در امر مدرسه‌سازی، تعهدات روبه‌رشدی داشته و هرسال شاهد اتفاقات خوبی در عرصه مدرسه‌سازی بودیم.

فراهانی با بیان اینکه مجمع خیرین مدرسه‌ساز همدان نسبت به استان‌های هم‌سطح جایگاه خوبی دارد، تصریح کرد: 80 پروژه با 426 کلاس در دست احداث داریم و در مهرماه و دهه فجر 38 پروژه خیری و مشارکتی تحویل دادیم که نشان‌دهنده‌ همت والای مردم استان است.

شناسه خبر 82245