شناسه خبر:82349
1403/2/21 01:17:04

گسترش همکاری گردشگری بین چین و اروپا به اقتصاد اروپا کمک خواهد کرد؛ زیرا گردشگری یکی از صنایع اصلی در بیشتر کشورهای اروپایی محسوب می‌شود.

آمار و ارقام منتشرشده از سوی آژانس‌های مسافرتی نشان می‌دهد، خرید تورهای اروپایی توسط چینی‌ها از اوایل سال 2023 و پس از اینکه چین محدودیت‌های سفر به خارج از کشور را پس از همه‌گیری کاهش داد، افزایش چشمگیری داشته است.

مقاصد سنتی محبوب اروپایی مانند فرانسه، اسپانیا و یونان بهترین انتخاب برای مسافران چینی هستند، در حالی که مقاصد ویژه مانند صربستان و مونته نگرو نیز توجهات ویژه‌ای به سوی خوب جلب کرده‌اند.

آژانس مسافرتی آنلاین «Qunar» اعلام کرد: برخی از مقاصد اروپایی از جمله آتن، برلین، میلان و زوریخ اخیراً شاهد افزایش جست‌وجوها توسط چینی‌ها بوده‌ است. به عنوان مثال، از 22 تا 28 آوریل، جست‌وجو برای تور آتن تقریباً سه برابر شده، در حالی که جستجو برای تورهای برلین در مقایسه با هفته قبل تقریباً چهار برابر افزایش یافته است.

«چی چونگوانگ»، نایب رئیس آژانس مسافراتی «Toniu» در چین گفت: مقاصد در اروپای مرکزی و شرقی نیز به دلیل هزینه‌های کمتر و سیاست‌های دوستانه‌تر ویزا، مسافران چینی بیشتری را جذب کرده‌اند.

او اظهار کرد: سفر به اتریش، جمهوری چک و مجارستان معمولاً 25 هزار یوان (3500 دلار) برای هر نفر در تابستان هزینه دارد، در حالی که سفر به بریتانیا و ایرلند برای هر نفر در تابستان نزدیک به 40 هزار یوان هزینه در بر خواهد داشت. همچنین افزودن پروازهای مستقیم از چین به مقاصد اروپای شرقی و روش‌های راحت‌تر درخواست ویزا، مقاصد اروپای مرکزی و شرقی را جذاب‌تر می‌کند.

صاحبان صنعت گردشگری می‌گویند که اروپا از دیدن مسافران چینی بیشتر خوشحال می‌شود؛ چرا که اقتصاد این قاره را به جریان می‌اندازد و به افزایش اشتغال مرتبط با گردشگری کمک می‌کند.

به گزارش چاینادیلی، شرکت تجزیه و تحلیل داده «Statista» که مقر آن در هامبورگ آلمان است اعلام کرده که سهم کل سفر و گردشگری در تولید ناخالص داخلی اروپا در سال 2019 حدود 2.1 تریلیون دلار بود، در حالی که این میزان در سال 2022 به حدود 1.9 تریلیون دلار کاهش یافت.

سفر و گردشگری سهم بزرگی از برخی اقتصادها در اروپا را به خود اختصاص داده است، برای مثال طبق آمار ارئه شده، 24.8 درصد از تولید ناخالص داخلی کرواسی در سال 2019 از سفر و گردشگری حاصل شده است.

«ساندرا کاروائو»، رئیس بازار گردشگری و رقابت‌پذیری سازمان جهانی گردشگری، در مصاحبه اخیر خود عنوان کرده که چین یکی از بزرگترین منابع مسافر در جهان است، بنابراین بهبود بازار گردشگری چین کلید توسعه صنعت گردشگری اروپا است.

«ادواردو سانتاندر»، مدیر اجرایی کمیسیون سفر اروپا به مجله «پیپلز دیلی» گفت که مقاصد اروپایی تلاش زیادی برای جذب مسافران چینی انجام داده‌اند، مانند تعمیق همکاری با شرکت‌های هواپیمایی چین و برپایی نمایشگاه‌های گردشگری در چین. این کشور آسیایی دومین منبع بزرگ تامین مسافران به اروپا قبل از همه‌گیری بوده و مقامات و صاحبان صنعت گردشگری در این قاره امیدوارند امسال شاهد ورود تعداد فزاینده‌ای از مسافران چینی به این قاره باشیم.

آمارهای رسمی حاکی آن است که در سال 2023، گردشگری داخلی در چین شاهد رشد قابل توجه با بیش از 100 درصد رشد در درآمد و تعداد گردشگران بود که به بیش از 80 درصد از سطح سال 2019 بازگشته است.

گردشگری بین‌المللی ورودی و خروجی چین در سال 2023 نیز افزایش یافته و تعداد کل گردشگران از 190 میلیون نفر فراتر رفته که بیش از 280 درصد نسبت به سال پیش از آن، افزایش را نشان می‌دهد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 82349