شناسه خبر:83015
1403/3/6 17:56:22
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان خبر داد:

ضبط 90 هزار نخ سیگار قاچاق در همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به ضبط 90 هزار نخ سیگار قاچاق در همدان، از محکومیت پنج میلیارد و 92 میلیون ریالی قاچاقچی سیگار در این شهر خبر داد.

مرضیه یونسی روز یکشنبه اظهار کرد: شعبه سوم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان همدان به پرونده قاچاق 90 هزار نخ سیگار به ارزش چهار میلیارد و 837 میلیون ریال رسیدگی کرد.

وی ادامه داد: شعبه پس از بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک گمرکی، اتهام قاچاق کالا را محرز دانست و علاوه‌بر ضبط کالای کشف‌شده، متهم را به پرداخت چهار میلیارد و92 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته یونسی، همچنین شعبه متهم را در ازای ضبط خودروی حامل معادل ارزش وسیله نقلیه به پرداخت یک میلیارد ریال جریمه و درمجموع به پرداخت بیش از پنج میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان یادآور شد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان همدان در محور همدان به ساوه از یک خودرو سواری محموله سیگار قاچاق را کشف کردند و پرونده تخلف آن برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان نهاوند نیز از محکومیت یک میلیاردی واحد صنفی برای عرضه خارج از شبکه برنج یارانه‌ای خبر داد.

محمودرضا شکرائی گفت: شعبه اول بدوی شهرستان نهاوند به پرونده عرضه خارج از شبکه 280 کیلوگرم برنج یارانه‌ای به ارزش 100 میلیون ریال رسیدگی کرد.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان نهاوند افزود: شعبه پس از بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک و شواهد موجود در پرونده، اتهام عرضه خارج از شبکه کالا را محرز دانست و علاوه‌بر حکم عرضه کالا در شبکه، متهم را به پرداخت یک میلیارد ریال جزای نقدی معادل 10 برابر ارزش کالا محکوم کرد.

شکرائی افزود: بازرسان اتاق اصناف شهرستان نهاوند در بازرسی از واحدهای صنفی گزارش تخلف را تهیه و پرونده را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

* تعزیر خواروبار فروش در همدان برای عرضه کالای تاریخ مصرف گذشته

رئیس شعبه پنجم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان همدان از محکومیت 549 میلیون ریالی یک واحد صنفی برای عرضه کالای تاریخ مصرف گذشته خبر داد.

مهدی محدث گفت: شعبه پنجم بدوی به پرونده یک واحد صنفی خواروبارفروش برای عرضه 229 عدد انواع کالای تاریخ مصرف گذشته به ارزش 54 میلیون و 900 هزار ریال رسیدگی کرد.

رئیس شعبه پنجم تعزیرات حکومتی شهرستان همدان افزود: شعبه پس از بررسی پرونده و با توجه به شواهد موجود، اتهام عرضه کالای تاریخ مصرف گذشته را محرز دانست و علاوه‌بر حکم ضبط و انهدام کالاها، متهم را به پرداخت جزای نقدی معادل 10 برابر ارزش کالا محکوم کرد.

محدث ابراز کرد: بازرسان مرکز بهداشت همدان در بازرسی از واحدهای صنفی، گزارش تخلف را تهیه و پرونده را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 83015