شناسه خبر:83051
1403/3/7 14:59:21

کمدی سیاه «چاقو، شکلات» به کارگردانی هوشمند ورعی فیلمساز کرمانشاهی به بخش مسابقه بیست و دومین دوره جشنواره فیلم Cine Pobre Film Festival مکزیک راه یافت.

رییس انجمن سینمای جوانان استان کرمانشاه روز شنبه در این ارتباط توضیح داد که جشنواره Cine Pobre مکزیک مجموعه ای از فیلم هایی را انتخاب می کند که مقید به سبک و قالب خاصی نبوده و سعی می کنند از محدوده جغرافیایی فراتر بروند با این حال فیلم های منتخب این جشنواره در دو چیز مشترک اند: تمایل قوی به داستان گویی و به اشتراک گذاشتن سبک شخصی کارگردان‌ها.

«کامران رضایی» افزود: این هفتادمین حضور بین المللی "چاقو، شکلات" محسوب می شود و پیش از این نیز ورعی موفق شده بود که علاوه بر هشت نامزدی از جشنواره انجمن هنرمندان نیویورک آمریکا در بخش رقابتی جشنواره فیلم "مونته کاتینی" ایتالیا که یکی از قدیمی ترین و معتبرترین جشنواره های تخصصی فیلم کوتاه در اروپا و جهان به شمار می آید حضور پیدا کند. 

«چاقو، شکلات» محصول سال ۲۰۲۲ میلادی با مدیریت تولید «پرویز حسنلو» و به تهیه کنندگی مدرسه فیلم موج نو، دکتر «هوشنگ ورعی» و «لطیفه عین جعفری» فیلمی است علیه تبعیض جنسیتی که سقوط و پایان یک خانواده نابهنجار را روایت می کند.

فیلمبرداری این فیلم اکسپریمنتال را «محمدرضا سکوت» انجام داده و صدابرداری و طراحی صدای آن را «حسن زاهدی» و «علی ابوالصدق» برعهده داشته‌اند.

از بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده اند می توان به «حمید پیش قدم» و «هیدا ورعی» اشاره کرد.

شناسه خبر 83051