شناسه خبر:83107
1403/3/8 18:40:20

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: در نشست علمی با شرکت‌های دانش‌بنیان سه تفاهم‌نامه‌ پژوهشی در رابطه با تقویت و توسعه کیفیت گازرسانی در همدان منعقد شد.

مجید الهیاری روز سه‌شنبه با بیان اینکه در نشست علمی با شرکت‌های دانش‌بنیان سه تفاهم‌نامه‌ پژوهشی در رابطه با تقویت و توسعه کیفیت گازرسانی در همدان منعقد شد، ابراز کرد: در این راستا 12 نشست‌ علمی و پژوهشی با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شده است.

وی با اشاره به اقدامات کم‌نظیر در امور پژوهشی و فناوری این شرکت در سال 1402، اظهار کرد: پارسال هشت جلسه شورای پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی و کمیته بررسی پایان‌نامه‎‌های تحصیلات تکمیلی در این شرکت با بیش از 200 نفرساعت برگزار شده است.

الهیاری تأکید کرد: حفظ و صیانت از تأسیسات گاز در برابر فرونشست زمین، پیشگیری از سرقت و دست‌کاری در تجهیزات گاز و راهکارهای ترمیم بهسازی و پیشگیری از شبکه‌های فرسوده گاز از مهم‌ترین مواردی است که تحقیقات پژوهشی روی آن صورت گرفته است.

وی تصمیم‌گیری برای حفاظت از تأسیسات گاز، افزایش تاب‌آوری در برابر خطر سیل و زلزله، داده‌کاوی روی داده‌های موجود در سیستم‌های اطلاعاتی مرتبط با نگهداری و تعمیرات با استفاده از برنامه‌ریزی‌های مناسب برای نگهداری و کنترل بهینه تأسیسات، تجهیزات و شبکه‌های گاز را از‌جمله طرح‌ها و پیشنهادهای پژوهشی مختلف در این جلسات برشمرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه بیش از 12 مورد برگزاری فراخوان و نشست‌های علمی با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز انجام شده، تصریح کرد: این فراخوان‌ها منجر به انعقاد سه قرارداد پژوهشی و تداوم همکاری در قالب تفاهم‌نامه‌ها شده است.

استان همدان 682 هزار و 932 مشترک گاز دارد و 100 درصد جمعیت خانوار شهری و 99.8 درصد خانوار روستایی استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

 


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 83107