شناسه خبر:83274
1403/3/13 14:07:59
رئیس پلیس راهور کردستان خبر داد؛

کاهش 37 درصدی تصادفات درون‌شهری در کردستان

رئیس پلیس راهور کردستان از کاهش 37 درصدی تصادفات درون‌شهری در استان طی دو ماه نخست سال جاری خبر داد.

سرهنگ همتی‌زاده پیش از ظهر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع تصادفات درون‌شهری 79 درصد خودروهای سواری، هشت درصد موتورسیکلت‌سواران و مابقی سایر وسایل نقلیه بودند.

وی، عدم توجه به جلو با 45 درصد، عدم رعایت حق تقدم با 29 درصد، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و سایر دلایل را با 14 درصد از مهم‌ترین دلایل تصادفات رانندگی برشمرد و گفت: عدم توجه به جلو به‌دلیل استفاده از تلفن همراه و حواس‌پرتی در حین رانندگی با 45 درصد بیشترین فراوانی را داشته است.

این مسئول اضافه کرد: این عامل (عدم توجه به جلو به‌دلیل استفاده از تلفن همراه و حواس‌پرتی در حین رانندگی به سایر دلایل) با 78 در صد آمار بیشتر در بلوارها و کمربندی‌های استان اتفاق افتاده است.

سرهنگ همتی‌زاده، عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی توسط سرنشینان خودروها و راکبین موتورسیکلت‌ها را از دیگر عوامل اصلی در آمار تصادفات فوتی و مصدمان سوانح رانندگی برشمرد و گفت: اکنون افزون بر 80 درصد رانندگان خودروها از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند که لازم است سرنشینان نیز به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

آمادگی پلیس راهور برای اجرای طرح ضربت

وی همچنین از آمادگی تمام نیروهای پلیس راهور برای اجرای طرح ضربت در ماههای باقی مانده امسال خبر داد و افزود: پلیس راهور از همه ظرفیت‌های خود برای خدمت به مردم و سفر ایمن آنان در ایام تعطیلات تابستانی استفاده می‌کند.

رئیس پلیس راهور کردستان، خط قرمز پلیس راهور را رانندگان پرخطر دانست و گفت: خودروی رانندگانی که دو تخلف حادثه‌ساز همزمان داشته باشند، توقیف خواهد شد تا ضمن حفظ جان راننده و سرنشینان آن به دیگر رانندگان نیز صدمه‌ای وارد نشود.

همتی‌زاده همچنین از اجرای طرح ترافیکی ویژه فرهنگی و آموزشی در طول خرداد ماه امسال با همکاری فرمانداری‌ها، ادارات دولتی، شرکت‌های بیمه‌ای و آموزش و پرورش خبر داد و گفت: هدف از این طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی جامعه و کاهش آمار تصادفات است.

وی همچنین از وجود بیست و دو معبر حادثه‌خیز در معابر درون شهری کردستان خبر داد و گفت: تلاش‌هایی برای کاهش این معابر با همکاری شهرداری‌ها در حال اجراست و بخشی از این معابر اصلاح شده است.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 83274