شناسه خبر:83412
1403/3/19 16:31:58
بیانیه خانه مطبوعات همدان پیرامون اتفاق رخ‌داده در سفر رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست؛

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان رسماً از اصحاب رسانه عذرخواهی کند

خانه مطبوعات استان همدان پیرامون اتفاقات رخ‌داده در سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور بیانیه صادر کرد و در آن اعلام کرد: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان باید رسماً از اصحاب رسانه عذرخواهی کند.

خانه مطبوعات استان همدان در پی اخراج خبرنگاران از جلسه رسمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور توسط مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان، بیانیه‌ای صادر کرد که متن بیانیه بدین شرح است:

«بسمه‌تعالی»

در تاریخ 17 خردادماه سال‌ جاری به دنبال سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور و با دعوت رسمی از خبرنگاران ملایر توسط فرمانداری ویژه این شهرستان جهت انعکاس و پوشش خبری سفر جناب آقای سلاجقه، خبرنگاران حضور پیدا کرده تا به وظیفه خطیر خود که همان اطلاع‌رسانی و بیان زحمات و خدمات دولت بوده، بپردازند.

در پایان بازدیدها، جلسه جمع‌بندی و نتایج این سفر در یکی از کارخانه‌های مورد بازدید تشکیل شده که بعد از استقرار خبرنگاران، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان اعلام می‌کند که خبرنگاران از جلسه خارج شوند.

حال سؤال این است، درحالی که معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان در جلسه حضور داشتند، چرا مدیر‌کل حفاظت محیط‌زیست استان اعلام می‌کند که خبرنگاران جلسه را ترک کنند؟!

در فاصله کمی که تا برگزاری انتخابات مهم و حساس چهاردهمین دوره ریاست جمهوری مانده، فضای سیاسی کشور به آرامش نیاز دارد؛ آرامشی که پیام امیدواری را به جامعه و رأی‌دهندگان بدهد.

مهم‌ترین قشری که می‌توانند نقش اثرگذاری در حضور پُرشور مردم در انتخابات داشته باشند، اصحاب رسانه و خبرنگاران هستند. حال اینکه چرا در این برهه حساس کشور، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان این برخورد ناشایست را با اصحاب رسانه انجام می‌دهد، جای سؤال دارد!

اگر بر این باوریم که اطلاع‌رسانی شفاف و بی‌پرده و در جریان قرار دادن مردم از اتفاقات و رویدادها، موجب افزایش مشارکت مردم در صحنه‌های مختلف به‌ویژه انتخابات خواهد شد، مدیران کشوری و استانی باید تلاش کنند تا در راستای آگاهی‌بخشی عمومی حرکت کرده و مردم و خبرنگاران را محرم بدانند و از گسترش یأس و ناامیدی در جامعه بکاهند.

بر کسی پوشیده نیست که مدیران در هر پست و منصبی که هستند، باید تاب هرگونه انتقاد منصفانه خبرنگاران و رسانه‌ها را داشته باشند و از پاسخ‌گویی شفاف هراسی نداشته باشند.

خانه مطبوعات استان همدان در راستای دفاع از حقوق خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای و براساس نص صریح قانون مطبوعات، وظیفه خود می‌داند تا ضمن پیگیری‌های قانونی درخصوص اخراج خبرنگاران از جلسه مورد اشاره، از مسئولین ذی‌ربط بخواهد تا شفاف در این زمینه پاسخگو باشند.

از استاندار محترم و رسانه‌ای استان همدان و همچنین رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، خواستار پیگیری مجدانه در این خصوص هستیم تا در راستای پاسداشت جایگاه و منزلت خبرنگاران شریف و بی‌ادعای استان، شاهد ارائه توضیحات لازم و عذرخواهی رسمی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان باشیم.

خانه مطبوعات استان همدان

شناسه خبر 83412