شناسه خبر:83515
1403/3/21 17:58:13

فرماندار رزن گفت: یک‌هزار و 850 میلیارد ریال اعتبار با پیگیری‌ها و حمایت‌های استاندار همدان برای تکمیل پروژه‌های راه‌سازی این شهرستان ابلاغ شد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار روز دوشنبه در بازدید از کنارگذر شهر رزن با بیان اینکه یک‌هزار و 850 میلیارد ریال اعتبار با پیگیری‌ها و حمایت‌های استاندار همدان برای تکمیل پروژه‌های راه‌سازی این شهرستان ابلاغ شد، اظهار کرد: این اعتبار برای اتمام مسیر دمق به رزن و کنارگذر این شهرستان اختصاص یافت.

وی افزود: مشکلات راه‌های ارتباطی همچون کریدور شمال استان و کنارگذر شهر رزن با تزریق بودجه از محل اعتبارات استانی و ملی رفع می‌شود.

این مقام مسئول عبور وسایل نقلیه سبک و سنگین از درون رزن را یکی از مشکلات مهم این شهر عنوان و بیان کرد: این پروژه از سال 1385 ناتمام مانده بود و در دولت سیزدهم به آن اهتمام ویژه‌ای داشتیم که در سفر رئیس‌جمهور شهید به استان با پیگیری و تدابیر استاندار همدان توانستیم اعتبارات خوبی را برای رفع این مشکل و البته مسیر پُرتردد و حادثه‌آفرین دمق به رزن بگیریم.

غفاری‌آثار ادامه داد: احداث راه دوبانده رزن به دمق از سال 1389 در قالب کریدور شمالی استان همدان از دوراهی ساوه، نوبران و اصله به سمت قروه درگزین و نهایتاً شهر رزن به دمق و اورقین پیش‌بینی شده بود، اما احداث و آسفالت آن هزینه بالایی نیاز داشت.

وی با بیان اینکه به‌علت هزینه بالای اجرای این پروژه باید با جذب اعتبارات مرحله به مرحله جلو می‌رفتیم، افزود: با حمایت‌های استاندار همدان و تلاش مدیران شهرستانی، توانستیم از محل سفر استانی رئیس‌جمهور شهید، اعتبارات خوبی برای احداث و تکمیل این مسیر تعریف کنیم.

فرماندار رزن ادامه داد: در سال جاری از محل اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌ دستگاه‌های اجرایی و لایحه بودجه سال 1403 مبلغ 960 میلیارد ریال اعتبار دیده شده است.

غفاری‌آثار با اشاره به کنارگذر شهر رزن، گفت: این کنارگذر از پلیس راه رزن تا ورقستان در مرحله پایانی است و در سفر هفته گذشته مدیرکل راه و شهرسازی استان به این شهرستان، مقرر شد هفته جاری نسبت به روکش آسفالت و نصب علایم راهنمایی و رانندگی آن اقدام شود و سریع زیر بار ترافیکی برود.

وی خاطرنشان کرد: کنارگذر شهر رزن از ورقستان تا خمیگان نیز فعال است و با توجه به اعتبار 900 میلیارد ریالی از محل لایحه بودجه سال 1403، به‌طور قطع رشد و شتاب چشمگیری پیدا خواهد کرد.

فرماندار رزن خواستار پیگیری نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات این پروژه‌ها شد تا با توجه به سردسیر بودن منطقه، قبل از ورود به ماه‌های سرد سال پروژه‌های راه‌سازی شهرستان را برای استفاده مردم رزن به بهره‌برداری برسانیم.

شهرستان رزن در شمال شرق استان همدان واقع شده و رزن، مرکز این شهرستان در 70 کیلومتری همدان قرار دارد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 83515