شناسه خبر:83828
1403/3/30 16:04:14

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: شهید جمهور اسوه اخلاق و ادب بود و انتظار داریم رئیس‌جمهور بعدی مسیر ایشان را ادامه دهد.

خیلی زود از حادثه پرواز اردیبهشت‌ماه و پر کشیدن مسافران آن 30 روز گذشت و مردم برای مشایعت خادم خود تا آرامگاه ابدی سنگ تمام گذاشتند؛ همه آمده بودند، کوچک و بزرگ، چپ و راست، همان‌طور که او خادم ملت بود، همه ملت نیز برای او متأثر بودند. تواضع و خدمت عاشقانه او باعث شده بود بسیاری از مردم همچون افرادی که عزیزشان را از دست داده‌اند، گریسته و مویه کنند. درواقع مردم با این گرامیداشت مثال‌زدنی نسبت به شهید جمهور، نشان دادند دل در گرو آرمان‌های امام (ره) دارند و خدمت کسی را می‌پذیرند که برآمده از میان امت بوده و بر مشی اسلام حرکت کند و خدا را مد نظر داشته باشد و نه کدخدا را.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: شهید جمهور اسوه اخلاق و ادب بود و انتظار داریم رئیس‌جمهور بعدی مسیر ایشان را ادامه دهد.

غلامرضا خاکساری با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و دیگر شهدای خدمت، اظهار کرد: شهیدرئیسی همان‌طور که در شعارهای کاندیدایی ریاست جمهوری خود عنوان کردند، توانستند دولت مردمی را پایه‌ریزی کنند و منشأ خیر و برکات زیادی در کشور باشند.

وی با اشاره به اینکه اسوه اخلاق و ادب بودن نخستین نکته مورد توجه در وجود شهید آیت‌الله رئیسی بود، گفت: ایشان فردی خستگی‌ناپذیر بود که تمام جوانب یک کار را بررسی می‌کردو به حل آن اهتمام ویژه داشت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با تأکید بر اینکه رفع مشکلات معیشتی مردم دغدغه شهید آیت‌الله رئیسی بود، افزود: سیل پیام‌های تسلیت کشورهای مختلف جهان در شهادت ایشان، نشان می‌داد که در عرصه بین‌المللی نیز کوشا بودند و توانستند جایگاه لازم را برای کشور به‌دست آورند.

وی با بیان اینکه شهیدرئیسی در حوزه تأمین مسکن برای مردم به‌خوبی ورود کرده بود و کمک به محرومان را مد نظر داشت، اذعان کرد: شعار آب، برق و گاز رایگان را برای محرومان داشت که دیدیم چقدر خوب آن را اجرایی کرد.

خاکسار بیان کرد: بسیاری از طرح‌هایی که زمین مانده بود و موضوعاتی که سال‌ها مصوبه بود اما اجرایی نمی‌شد را شهیدرئیسی به‌خوبی به آن‌ها ورود کرد و به حل مسائل اهتمام داشت.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرهای مختلف به‌صورت خودجوش در مراسم تشییع شهدای خدمت حضور یافتند، ادامه داد: مردم متوجه کار مسئول دلسوز که همواره به دنبال حل مشکلات آن‌ها بوده، می‌شوند؛ هرچند نمی‌توان تمام مشکلات مردم را حل کرد، اما آنان می‌دانند رئیس جمهورشان تمام تلاشش را کرد که در پاسخ هم دیدیم در مراسم ایشان جمعیت عظیمی از مردم شهرهای مختلف شرکت کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور آینده به تأسی از شهید جمهور باید به دنبال حل مشکلات مردم و رفع دغدغه‌ها و مشکلات معیشتی مردم باشد، عنوان کرد: روابط بین‌الملل را حتماً تقویت کند و آنچه از همه موارد مهم‌تر بوده، این است که باید ولایتمدار باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون مقام معظم رهبری در همه عرصه‌های کشور ورود جدی کرده و تأثیرگذاری خاصی داشته‌اند، گفت: در شبی که همه نگران از دست دادن رئیس جمهور و دیگر همراهانش بودند، دیدیم که مقام معظم رهبری چقدر با صبوری و متانت آرامش را به جامعه آوردند و عنوان کردند که مشکل خاصی نیست و نگران اداره کشور نباشید.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در همه زمینه‌ها که مشکلات و حواشی پیش می‌آید، به‌خوبی ورود می‌کنند و راهبری دارند و اجازه نمی‌دهند حاشیه خاصی جامعه را بگیرد.

خاکساری با اشاره به اینکه تذکر مقام معظم رهبری در بخش‌های مختلف به مقامات کشور در راستای پیشرفت کشور مورد توجه است، گفت: ایشان در نام‌گذاری سال شعارهایی را در حوزه اقتصاد داشتند که نشان می‌دهد دغدغه موضوعاتی را دارند و ما نیز باید به آن‌ها توجه لازم را داشته باشیم.

عضو هیئت‌علمی گروه برق دانشگاه بوعلی‌سینا همدان نیز گفت: قوام و ثبات نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه مردم‌سالاری مثال‌زدنی است.

محمدمهدی شهبازی، ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش، به مسئله قوام و ثبات نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و اظهار کرد: وضعیت مشابه امروز ما را با رفتن رئیس جمهور، شاید در زمان‌هایی کشورهای مختلف تجربه کرده‌اند که می‌توان به وضعیت کشورهای شرق اروپایی و ژاپن اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی تلاطم‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را پس از حادثه‌ای تجربه کرده‌اند که حتی آنجاها موضوع منجر به از دست رفتن رئیس جمهور یا وزیر کشور نشده بود، گفت: در کشور ایران قوام و ثبات سیاسی نظام باعث شده با از دست دادن اشخاص تأثیرگذار، کوچک‌ترین خللی در امور جاری کشور وارد نشود و درحال حاضر همه ما این ثباتی که در کشور وجود دارد را با چشم می‌بینیم.

این عضو هیئت‌علمی گروه برق دانشگاه بوعلی‌سینا همدان با بیان اینکه موضوع بعدی حائز اهمیت، اعتماد مردم و مهر تأیید سلامت شهید آیت‌الله رئیسی و دولت ایشان بوده است، افزود: حضور مردم در تشییع پیکر شهدای خدمت در شهرهای مختلف مهر تأییدی بود بر اینکه آن‌ها عملکرد سه‌ساله شهید جمهور و سلامت دولت ایشان را تأیید ‌می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم شرکت آحاد مردم در انتخابات پیش‌ رو، گفت: مردم می‌توانند برای انتخاب شخص اصلح به‌عنوان رئیس جمهور، اطلاعات خود را از منابع مختلفی بگیرند و مورد استفاده قرار دهند.

شهبازی با اشاره به وضعیت ثبات فعلی کشور، خاطرنشان کرد: با مقایسه نظام مردم‌سالاری ایران با کشورهایی که دچار بحران شده‌اند، بسیاری از حقایق برای ما مشخص خواهد شد؛ در کشوری مثل اکراین با جنگ نخستین چیزی که از دست داده شد انتخابات، حضور و تأیید مردم بر شخص حاکم بوده، اما در کشور ایران به‌هیچ‌وجه این موضوع خدشه‌دار نشد و بهانه و دستاویزی به هیچ‌کس داده نشد و این اثباتی بر مردم‌سالاری است.

وی با بیان اینکه ما نظامی داریم که بر مبنای انتخابات، مردم‌سالاری و نظر و رأی مردم استوار است، گفت: با رفتن رئیس جمهور و دیگر شهدای خدمت، وضعیت کشور سریع به شرایط انتخاباتی برگشته و ما خوشبختانه هیچ وضعیت فوق‌العاده و نظامی و امثال آن را نداشته‌ایم و این نشان‌دهنده حقیقت نظام ایران است.

این عضو هیئت‌علمی گروه برق دانشگاه بوعلی‌سینا همدان بیان کرد: در مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای خدمت افرادی با دیدگاه‌ها و گرایش‌های مختلف حضور یافتند و بسیاری معتقد بودند در مراسمی که برای آن‌ها برگزار شد، به‌نوعی حضور اکثریت، همراهی آن‌ها با نظام بوده که باعث نشدند دلخوری‌های کوچکی که در اثر اتفاقاتی در کشور پیش آمده، دستاویزی برای دشمنان باشد.

شناسه خبر 83828