شناسه خبر:84176
1403/4/10 13:00:12

عضو شورای روستای شهید کشوری به موضوع سگ‌های ولگرد در این روستا اشاره کرد و گفت: وجود سگ‌های ولگرد با تعداد زیاد سلامت مردم این شهرک را تهدید می‌کند.

عبدالله عباس‌زاده به ضعف زیرساخت‌های بهداشتی شهرک شهید کشوری اشاره و اظهار کرد: در این شهرک یک درمانگاه وجود دارد که تنها در ساعات اداری خدمات اولیه ارائه می‌دهد و داروخانه تنها در ساعت اداری فعالیت دارد و مردم برای خرید دارو باید به مرکز شهر ایلام مراجعه کنند، حتی این درمانگاه آمبولانس برای مواقع اضطراری ندارد. وجود یک درمانگاه شبانه‌روزی با امکانات لازم در این شهرک ضروری است.

عضو شورای روستای شهید کشوری گفت: تنها ماشین آتش‌نشانی شهرک که هشت سال پیش با قرارداد پنج ساله به شهرداری کرایه داده شد و از پایان قرارداد سه سال می‌گذرد، همچنان در اختیار شهرداری است و شهرداری حاضر به تحویل کامیون یا عقد قرارداد جدید نیست، شهرداری حتی در این مدت استهلاک ماشین آتش‌نشانی را نیز پرداخت نکرده است و با وجود پیگیری‌های اعضای شورا و دهیار ونصب بنر و طلب استمداد از استاندار محترم همچنان با بی تفاوتی شهرداری روبرو هستیم.

عباس‌زاده از عوامل اجرایی برای ساخت بلوار ابتدای شهرک تقدیر کرد و گفت: بلواری که برای این شهرک درست شده، از ابتدای روستا تا حوالی کلانتری ادامه داشته، هنوز به طور کامل ساماندهی نشده است، وسط این بلوار به یک جنگل تبدیل شده است. لاین سمت راست آن نیز هنوز خاکی است، راهداری در این موضوع به کمک این شهرک بیاید، حقیقتاً نمای زشتی را به ورودی شهرک داده، در همین راستا طی ملاقاتی که شورای اسلامی شهرک با استاندار جهت رفع مشکل داشته، استاندار طی تماس تلفنی با مدیرکل راهداری، وی قول یک هفته‌ای برای ساماندهی بلوار داده‌اند که متأسفانه انجام نشد.

وی تصریح کرد: این روستا با جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر تنها یک کامیون چهار تن برای جمع‌آوری زباله‌ها دارد و این باعث شده که به‌درستی در جمع‌آوری و حمل زباله‌ها خدمات ارائه نشود، وقتی که کامیون جمع‌آوری زباله‌ها مکانیزه نباشد نمی‌توان سطل زباله متناسب با آن نیز در شهرک ایجاد کرد. ریختن زباله‌ها در خیابان و کوچه‌ها هم از نظر زیبایی و هم از نظر بهداشتی مشکل‌ساز شده است.

وی ادامه داد: با اعطای تسهیلات بانکی جهت خرید کامیون مکانیزه و باکس زباله که قبلا هم قول مساعد آن داده شده است، یکی از مشکلات عمده شهرک که جمع‌آوری و حمل زباله است برطرف می‌شود.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 84176