شناسه خبر:84184
1403/4/10 14:01:45

مدیرکل میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان گفت: یک میلیون و 764 هزار و 144 نفر گردشگر در سه‌ماهه نخست سال جاری از بناهای تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و موزه‌های این استان دیدن کردند.

محسن معصوم‌علیزاده روز یکشنبه از بازدید یک میلیون و 764 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان خبر داد و ابراز کرد: آمار بازدید گردشگران خارجی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این استان در این مدت نیز سه هزار و 786 نفر ثبت شده است.

وی ادامه داد: غار علیصدر با 198 هزار و 292 نفر بازدیدکننده صدرنشین جاذبه‌های گردشگری استان همدان در سه‌ماهه نخست سال جاری قرار داشته است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان گفت: در شهرستان همدان آرامگاه بوعلی‌سینا با 84 هزار و 260 گردشگر ایرانی و 120 گردشگر خارجی، آرامگاه باباطاهر با 70 هزار و 302 گردشگر ایرانی و 29 گردشگر خارجی در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

معصوم‌علیزاده اظهار کرد: براساس آمارهای ارائه‌شده در این مدت 62 هزار و 426 نفرشب در مراکز اقامتی رسمی شامل هتل، هتل‌آپارتمان، اقامتگاه‌های سنتی، بوم‌گردی، خانه‌مسافرها، زائرسراها، اردوگاه‌ها، پارک‌های ملی، طبیعت‌گردی و مجتمع‌های بین‌ راهی و غیره اسکان یافتند که 6 هزار و 897 نفر از آن‌ها خارجی بودند.

استان همدان با بیش از یک‌هزار و 800 اثر تاریخی طبیعی همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

آرامگاه حکیم بوعلی‌سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج‌آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی‌الدین آرتیمانی و بقعه حبقوق نبی (ع) از مهم‌ترین آثار تاریخی و باستانی این استان بوده که همه‌ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

سنگ‌نوشته‌های گنجنامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروان‌سرای صفوی، آب‌انبارها، خانه‌های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 84184