شناسه خبر:84190
1403/4/10 15:03:28

رئیس دانشگاه ملی مهارت استان همدان گفت: سی‌ویکمین جشنواره فرهنگی هنری (قرآن و عترت) 12 تا 16 تیرماه به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

محمدعلی کاظمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سی‌ویکمین جشنواره فرهنگی و هنری (قرآن و عترت) از 12 تا 16 تیرماه با حضور 400 دانشجو از سراسر کشور به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: در مرحله نخست این جشنواره هفت هزار و 500 دانشجو حضور داشتند که 600 دانشجو از استان همدان بودند؛ همچنین از 400 دانشجو مرحله نهایی، 80 دانشجو همدانی هستند.

رئیس دانشگاه ملی مهارت استان همدان با اشاره به هزینه برگزاری این جشنواره، گفت: سه میلیارد تومان هزینه اسکان، تغذیه و سایر بخش‌ها پیش‌بینی شده که تا حد امکان از ظرفیت داخلی اسکان و سلف دانشگاه استفاده کرده‌ایم.

کاظمی خاطرنشان کرد: جوایز نقدی بسیاری خوبی نیز در پایان جشنواره به منتخبین اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت این جشنواره، بیان کرد: برای معرفی همدان به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین بسته‌هایی درنظر گرفته شده؛ همچنین با همکاری میراث فرهنگی دانشجویان از اماکن فرهنگی و تاریخی شهر بازدید می‌کنند.

رئیس دانشگاه ملی مهارت استان همدان عنوان کرد: تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا از این ظرفیت به‌وجودآمده برای معرفی همدان به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی و آسیایی استفاده کنیم.

کاظمی با اشاره به معرفی دانشگاه ملی مهارت استان همدان، گفت: 6 هزار و 500 دانشجو در هفت دانشکده ما در سراسر استان همدان درحال تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه ملی مهارت نسل چهارم دانشگاه در جهت تربیت تکنسین‌های ماهر و متخصص و ارتباط صنعت و دانشگاه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز یکی از مؤلفه‌های کشورهای توسعه‌یافته تربیت تکنسین دانشگاهی است، بیان کرد: چرخش چرخ صنعت کشور با حضور دانشگاه ملی مهارت ممکن خواهد بود.

رئیس دانشگاه ملی مهارت استان همدان عنوان کرد: هدف ما نه مدرک‌گرایی، بلکه مهارت‌آموزی بوده؛ به‌طوری که در بعضی رشته‌ها میزان اشتغال دانشجویان ما صددرصد است.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 84190