شناسه خبر:84194
1403/4/10 15:48:55

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از پیش‌بینی برداشت 25 هزار تُن محصول از مزارع این شهرستان خبر داد.

منصور خزایی گفت: عملیات برداشت جو از سطح مزارع این شهرستان از دوم تیرماه آغاز شده که در این رابطه برآورد می‌شود کشاورزان فامنین از سطح مزارع حدود 25 هزار تُن محصول برداشت کنند.

وی با اشاره به سطح زیر کشت 9 هزار و 570 هکتاری جو در این شهرستان، تصریح کرد: از این میزان سطح زیر کشت، دو هزار و 600 هکتار به کشت جو آبی و 6 هزار و 970 هکتار به کشت جو دیم اختصاص دارد.

خزایی با اشاره به اینکه بیشتر محصول تولیدی مزارع جو صرف خوراک دام می‌شود، ابراز کرد: با وجود این به طرق مختلف اهمیت سم‌پاشی سِن در مزارع جو به کشاورزان گوشزد شده که در همین رابطه درمجموع 6 هزار و 121 هکتار سم‌پاشی مزارع جو در این شهرستان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری شاهد بارندگی‌های خوبی بودیم، خاطرنشان کرد: متوسط عملکرد قابل برداشت در مزارع جو دیم در سال‌جاری حدود یک‌هزار و 700 کیلوگرم پیش‌بینی شده که در این رابطه امسال نسبت به سال زراعی گذشته در تولید محصول جو دیم رشد چشمگیری را شاهد هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته بخش وسیعی از کشت‌های دیم انجام‌شده متحمل خسارت خشک‌سالی شد و غیر قابل برداشت نبودند، یادآور شد: درحال حاضر جو با قیمت تضمینی 10 هزارتومان به‌ازای هر کیلوگرم محصول تحویلی به شرکت پشتیبانی امور دام خریداری می‌شود، ضمن اینکه مطالبات کشاورزان مذکور پس از عرضه محصول در بازار بورس و فروش آن، به آنان پرداخت خواهد شد و طبق مصوبات شرکت پشتیبانی امور دام با تأیید سازمان برنامه و بوجه کشور مجاز به پرداخت مابه‌التفاوت قیمت تضمینی با قیمت معامله‌شده در بورس کالا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین در ادامه بیان کرد: با همکاری اداره تعاون روستایی شهرستان انبار خرید جو در سطح شهرستان هماهنگ شده و اکنون انبار شرکت تعاونی تولید سراوک درحال خرید محصول مطابق دستورالعمل ارسالی است.

خزایی افزود: با توجه به شرایط جوی در سال جاری، بارش‌های رگباری و پراکنده در روزهای اخیر و خطر ریزش محصول، برداشت جو با سرعت بالایی درحال انجام است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 84194