شناسه خبر:84270
1403/4/12 12:53:21
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان خبر داد:

افزایش 600 درصدی وصول حقوق دولتی معادن، نویدبخش رشد اقتصادی استان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: افزایش 600 درصدی وصول حقوق دولتی معادن، نویدبخش رشد اقتصادی استان است.

احمد شانیان از رشد 600 درصدی وصول حقوق دولتی معادن خبر داد و افزود: در دولت شهید جمهور افزایش قابل توجهی در این زمینه داشتیم که نویدبخش توسعه و رشد اقتصادی استان است.

این مقام مسئول ابراز کرد: در دولت شهید جمهور ارتباطات تجاری بسیار مؤثری با همسایگان داشتیم و در حوزه اقتصادی شاهد رشد بودیم؛ به‌طوری‌ که در حوزه صنعت طی دولت مردمی شهید جمهور در مقایسه با دولت قبلی، پیشرفت داشتیم و همه کنشگران صنعت اذعان کردند با یک رشد قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو بوده‌ایم و امیدواریم راه این شهدا ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه تنها واحدهای راکد مورد توجه نبوده و توجه ویژه‌ای به توسعه واحدهای درحال فعالیت شده است، تصریح کرد: شرکت شیشه‌سازی که قبل از انقلاب اسلامی فعالیت داشته، در دولت سیزدهم 100 درصد رشد پیدا کرده است.

شانیان بیان کرد: امروز برخی از شهرستان‌ها در عرضه محصولاتی نام‌آور شده‌اند که تا قبل ازآن در استان کمتر شنیده می‌شد؛ به‌طوری‌ که شهرستان تویسرکان قطب تولید دارو در غرب کشور شده است و ویدئو وال و دوربین مداربسته در این شهرستان تولید می‌شود.

مدیرکل صمت استان همدان خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید کاغذ اخیراً در همدان به افتتاح رسید، شهرک هایتک که مردم احساس می‌کردند تنها یک زمین است، همه قطعه‌های آن از سوی سرمایه‌گذاران خریداری شده است و امروز به دنبال آن هستیم که مساحت 10 برابری به این شهرک اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از 300 طرح صنعتی استان پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد را دارند، خاطرنشان کرد: پتروشیمی ابن‌سینا با سرمایه‌گذار جدید در موعد تعیین‌شده به بهره‌برداری خواهد رسید که این مهم به همت بخش خصوصی و مردم بوده و شایسته تقدیر است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه بسیاری از خوشه‌های صنعتی ما موفق شدند و به‌عنوان یک نمونه موفق از آن‌ها در کشور یاد می‌شود، یادآور شد: استان همدان در بازرسی از انبارها در کشور در هر فصل رتبه اول یا دوم را به خود اختصاص می‌دهد که این نشان از همت مردم استان همدان است.

شناسه خبر 84270