شناسه خبر:84398
1403/4/14 16:51:22

32 واحد مسکونی در 16 بلوک با هزینه‌کرد 27 میلیارد‌ تومان در روستای مهدی‌آباد شهرستان همدان و با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به بهره‌برداری رسید و کلید‌ این واحد‌های مسکونی دو طبقه به مدد‌جویان جامعه هدف تحویل شد.

32 واحد مسکونی در 16 بلوک با هزینه‌کرد 27 میلیارد‌ تومان در روستای مهدی‌آباد شهرستان همدان و با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به بهره‌برداری رسید و کلید‌ این واحد‌های مسکونی دو طبقه به مدد‌جویان جامعه هدف تحویل شد؛ این واحد‌های مسکونی با اهدای زمین توسط خیران و همکاری جهادی اهالی، یکی از مؤسسات خیریه، یک شرکت تولیدی، بسیج سازندگی و همکاری و مشارکت دستگاه‌های خدمات‌رسان برای تأمین، آب، برق و گاز در مدت کمتر از دو سال با میانگین هزینه هر واحد 850 میلیون تومان آماده و تحویل مدد‌جویان شد.

در این مراسم رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با تأکید بر اینکه دولت رئیس‌جمهور شهید، دولت خدمات و خدمت‌گزاری به جامعه محرومان و مردم ایران اسلامی بوده است، اظهار کرد: جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) ولی‌نعمتان ما هستند که خادم و نوکر آنان هستیم.

سید‌مرتضی بختیاری افزود: ساخت این واحد‌های مسکونی در زمان کوتاه ناشی از وحدت و همدلی همه کسانی است که از جان و دل برای تحقق هدف خدمت به محرومان تلاش کردند.

وی با اشاره به اینکه هر کجا کنار هم بودیم بن‌بست نداشتیم، ابراز کرد: اواسط سال 1400 زمین این واحد‌های مسکونی توسط خیر (زلیخا رشیدی) برای ساخت مسکن محرومان اهدا شد، اکنون شاهد بهره‌برداری این واحد‌ها با تلاش جهادی اهالی و همه نهاد‌های مختلف هستیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: در کشور 80 هزار واحد مسکونی در دولت خدمت‌گزار شهیدرئیسی در مدت 33 ماه ساخته شده که دو هزار واحد آن مربوط به همدان است؛ همچنین با تأمین زمین توسط دولت یا خیران، آمادگی ساخت 450 واحد دیگر در استان همدان را داریم.

بختیاری گفت: سال قبل زمینه اشتغال و خود‌کفایی 100 هزار مدد‌جوی کمیته امداد فراهم شد و از پوشش نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) خارج شدند؛ امسال هدف‌گذاری این حوزه 110 هزار مددجویی است که به حول و قوه الهی با ثمره تفکر جهادی و دینی، خودکفا خواهند شد.

وی افزود: باید مرکزی در تهران بر مبنای مکتب شهیدرئیسی که خدمت‌گزاری بود، راه‌اندازی شود و راه رئیس‌جمهور شهید برای خدمت به مردم و به‌خصوص محرومان، ادامه یابد. شهیدرئیسی با تقوا و برای قرب به خدا مسیر خدمت را انتخاب کرد و در این راه نیز شهید شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در کل کشور از جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) 54 درصد زنان سرپرست خانوار هستند و تلاش فراوانی برای خودکفایی این عزیزان در دستور کار داریم تا جامعه هدف با خوداشتغالی، به در‌آمدزایی و خودکفایی برسند.

* شهیدرئیسی برای ساخت مسکن در دولت سیزدهم بسیار تلاش کرد

نماینده ولی‌ فقیه در استان همدان نیز گفت: شهید جمهور تلاش وافری برای رفع کمبود مسکن و ساخت‌های واحد‌های مسکونی در آغاز فعالیت دولت سیزدهم داشت و آن را نیز پیگیری و اجرایی کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی اظهار کرد: یکی از توفیقات که خداوند نصیب بندگانش می‌کند، خانه‌دار کردن مردم است؛ همچون خدمت به عزیزانی که امروز در این مراسم حضور دارند و خانه‌دار شده‌اند.

وی با اشاره به زمان کم ساخت واحد‌های مسکونی جامعه هدف مدد‌جویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در این طرح، افزود: هر‌ کجا مردم حضور داشتند و جدی وارد شدند، به معنای واقعی کار جهادی را دیدیم که نمونه آن اهدای زمین طرح و تلاش اهالی برای ساخت واحد‌های مسکونی است.

امام‌جمعه همدان گفت: در دهه 90 توجهی به ساخت مسکن نشد و مشکلاتی جدی برای مردم فراهم کرد، اما در دولت شهیدرئیسی این مضوع به‌جد پیگیری و اجرا شد و اکنون شاهد بهره‌برداری یکی از طرح‌ها در شهر همدان هستیم که امید است در دولت بعدی، طرح‌های ساخت مسکن مردم به‌جد ادامه یابد و مشکلات آنان در حوزه مسکن برطرف شود.

نماینده یکی از مؤسسه‌های خیریه همدان که در ساخت واحد‌های بهر‌ه‌برداری نقش داشته است، گفت: نخستین همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و مؤسسه دار‌الایتام همدان برای ساخت این واحد‌های مسکونی در همدان شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه مؤسسه 600 خانواده زیر پوشش دارد، افزود: نمونه واقعی خدمت به مردم را در این طرح بین همه دستگاه‌های فعال برای ساخت مسکن محرومان فارغ از نوع مسئولیت‌هایشان، شاهد بودیم و همه با عشق برای خدمت به این عزیزان کار کردند و موضوعیت دستگاه اصلاً معنا نداشت؛ پس وظیفه داریم قدر‌دان این‌همه تلاش و خدمت صادقانه باشیم.

نماینده یکی از مؤسسه‌های خیریه همدان با یاد‌آوری اینکه نخستین هزینه ساخت این واحد‌ها توسط دفتر‌ مقام معظم رهبری تأمین شد و سپس آستان قدس رضوی، خیران، بانک‌ها و غیره همکاری برای ساخت این واحد‌ها داشتند، اظهار کرد: ساخت 50 واحد مسکونی دیگر را در مؤسسه دار‌الایتام مهدیه همدان آغاز کرده‌ایم که امیدواریم این همکاری مشترک در ساخت 32 واحد مسکونی محرومان با کمیته امداد امام خمینی (ره)، به الگوی کشوری برای همکاری سایر مؤسسه‌ها تبدیل شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان نیز گفت: در دولت سیزدهم با هم‌افزایی و هم‌گرایی توان، در حوزه ساخت مسکن بیش از هفت هزار و 200 مسکن به جامعه هدف تحویل دادیم؛ در همه شهر‌های استان همدان مشکل زمین حل شده و 40 هزار واحد مسکونی در شهر‌ها توسط بنیاد مسکن درحال ساخت است.

در این جلسه اعلام شد براساس آمار سامانه سها کمیته امداد استان همدان، 420 خانوار فاقد سرپرست در استان همدان وجود دارد.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 84398