شناسه خبر:84489
1403/4/17 18:23:45
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان همدان:

بازدید یک میلیون و 750 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان همدان از یک میلیون و 750 هزار بازید گردشگران و مسافران از جاذبه‌های گردشگری این استان در سه‌ماهه نخست سال ‌جاری خبر داد.

علی خاکسار از یک میلیون و 750 هزار بازید گردشگران و مسافران از جاذبه‌های گردشگری این استان در سه‌ماهه نخست سال ‌جاری خبر داد و اظهار کرد: در سه‌ماهه نخست سال ‌جاری با اقدامات و تبلیغاتی که از ماه‌های قبل از نوروز و حتی در نوروز و پس از آن انجام شد، شاهد ورود گردشگران زیادی به استان بودیم که علاوه بر بازدید از جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی و نیز موزه‌های سطح استان، بیش از 200 هزار نفر از آنان در مراکز اقامتی مختلف سطح استان دارای اسکان شبانه بوده‌اند.

وی افزود: همدان به‌عنوان یکی از استان‌های منطقه معتدل و کوهستانی همواره در نیمه نخست سال میزبان گردشگران و مسافران بسیاری بوده و مانند استان‌های گرمسیری نیست که در تابستان تعطیل باشد و مسافر نداشته باشند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه میهمانان و گردشگران معمولاً از اردیبهشت‌ماه و خردادماه برای گردشگری شروع به آمدن به استان همدان می‌کنند و معمولاً این جذب گردشگر تا پایان مهرماه و حتی آبان‌ماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در همین رابطه امسال همچون هرسال تلاش کردیم با بازرسی از تأسیسات گردشگری ازجمله هتل‌ها، نانوایی‌ها، خانه‌مسافرها، هتل‌آپارتمان‌ها، مراکز پذیرایی، خانه‌های بوم‌گردی، مراکز تفریحی و پذیرایی درصورت داشتن نواقص، ایرادات آن‌ها برطرف شود تا در اوج سفر برای میزبانی از میهمانان و گردشگران با مشکل مواجه نباشیم و کمترین شکایات را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات لازم انجام شده و ظرفیت اشغال مراکز اقامتی خوب بوده است و هیچ‌گونه شکایتی تاکنون نداشته‌ایم، یادآور شد: سرویس‌های بهداشتی به‌عنوان زیرساخت‌های اساسی در حوزه گردشگری از سال گذشته سامان‌دهی شده‌اند و تعدادی از سرویس‌های بهداشتی را که دارای مشکل بودند برای مرمت، بازسازی و تجهیز و به‌روزرسانی کمک مالی کردیم؛ ضمن اینکه امر مذکور مستمر انجام می‌شود تا این سرویس‌های بهداشتی با به‌روزرسانی لازم در محورهای مواصلاتی و ورودی شهرها آماده کار باشند و گردشگران بتوانند خدمات قابل قبولی را دریافت کنند.

خاکسار در ادامه با اشاره به رونمایی از سامانه جامع رویدادهای گردشگری در سال 1401 در نمایشگاه بین‌المللی تهران و فعال شدن این سامانه از سال گذشته در کشور و به تبع آن در استان همدان، تصریح کرد: در این رابطه وزارت میراث یک سامانه جامع رویدادهای گردشگری را تدوین کرد که استان‌ها، شهرستان‌ها، روستاها، ادارات و نهادها هرکدام که می‌توانند یک رویداد را تعریف کنند و در این سامانه ثبت آن را انجام دهند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه در استان همدان 40 رویداد گردشگری در این سامانه ثبت شده که 23 مورد آن تأیید نهایی و ابلاغ شد، افزود: با این اقدام رویدادهای گردشگری تقویم آن‌ها تعیین و تثبیت شده و می‌دانیم که در طول یک‌سال چند رویداد داریم و هرکدام در چه بازه زمانی و کجا برگزار خواهند شد.

خاکسار با بیان اینکه امر مذکور برای وزارت میراث یک هدف‌گذاری است که برنامه خود را براساس تقویم تنظیم کنیم، گفت: علاوه‌بر آن این سامانه رویدادها را در اختیار آژانس‌های مسافرتی، فعالان گردشگری و مردم می‌گذارد که همه می‌توانند با مراجعه به سامانه رویدادهای گردشگری، فهرست رویدادهای گردشگری کشور را ببینند و برای هرکدام که تمایل داشته باشند، با برنامه‌ریزی حضور پیدا کنند.

وی اظهار کرد: به‌طور مثال جشنواره شیره‌پزی ملایر در این سامانه قابل رؤیت بوده و علاقه‌مندان می‌توانند تاریخ و روز و محل این جشنواره را در این سامانه بینند و برای حضور در آن برنامه‌ریزی داشته باشند.

خاکسار اضافه کرد: این تقویم رویدادها برای استان‌ها، آژانس‌های مسافرتی، راهنمایان گردشگری و همه مردم خوب بوده که می‌توانند مقاصد گردشگری خود را از طریق آن برای تعطیلات طول سال تعیین و برایش برنامه‌ریزی کنند.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 84489