شناسه خبر:85204
1403/5/6 12:30:15

مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه از انجام گندزدایی مخزن 5 هزار مترمکعبی مرز خسروی و آماده کردن زیرساخت‌های لازم برای ایام اربعین حسینی خبر داد.

 رضا داودی مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در مراسم امسال اربعین حسینی(ع) در مرز خسروی اظهار کرد: باتوجه‌به نزدیک‌شدن به ایام پرفیض پیاده‌روی اربعین در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی آب شرب در مرز خسروی، بر اساس دستورالعمل دفتر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور طی زمان‌بندی انجام‌شده، شستشو و گندزدایی مخزن ذخیره آب مرز خسروی به حجم پنج هزار مترمکعب در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: طی مکاتبه‌ها و هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با ارگان‌های دولتی در قصرشیرین، تخلیه آب و خروج رسوبات ته‌نشین شده در مخزن با استفاده از دستگاه واترجت و سایر تجهیزات موردنیاز انجام و درنهایت دیواره‌ها و کف مخزن با مواد گندزدا و پودر پرکلرین چندین بار شستشو شد.
مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی(ع)، اجرا و نصب شبکه فاضلاب (شبکه و منهول) سرویس‌های بهداشتی قرارگاه اربعین استانداری واقع در مرز خسروی در دستور کار این شرکت قرار گرفت.
داودی در ادامه، نصب دستگاه تزریق آب‌ژاول بر روی مخزن پنج هزارمترمکعبی مرز خسروی و اجرای سایه‌بان موقت بر روی این دستگاه، درزگیری و بتن‌ریزی دریچه‌های بازدید مخزن، رنگ‌آمیزی درب ورود به محوطه مخزن، رنگ‌آمیزی دریچه‌های بازدید و دریچه‌های هوای مخزن را از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه بیان کرد.
وی خاطرنشان کرد: شرکت آبفای استان کرمانشاه آمادگی لازم برای خدمات‌رسانی مطلوب در ایام اربعین را دارد و تمام توان خود را برای حفظ آرامش و تأمین نیازهای زائران در مراسم پیاده‌روی اربعین به کار خواهد بست.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق، دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

شناسه خبر 85204