شناسه خبر:85224
1403/5/6 15:48:00

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از شروع به کار بخشی از طرح اصلاح شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر مریانج با اعتبار 18 میلیارد ریالی خبر داد.

فرهاد بختیاری‌فر روز شنبه در جمع خبرنگاران از شروع به کار بخشی از طرح اصلاح شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر مریانج با اعتبار 18 میلیارد ریالی خبر داد و اظهار کرد: فاضلاب خیابان‌های فرعی شهر مریانج به‌صورت سنتی و قدیمی بود که مشکلاتی مانند آلودگی‌های زیست‌محیطی، پس‌زدگی و تجمیع حشرات را به دنبال داشت و موجب نارضایتی شهروندان شده بود.

وی تصریح کرد: طرح اصلاح شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر مریانج به درخواست شهروندان از تیرماه آغاز شده و تا پایان تابستان به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: در این عملیات 625 متر لوله‌ کاروگیت با قطر 250 میلی‌متر استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر در 11 شهر و روستای استان همدان جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب انجام می‌شود، افزود: درحال حاضر شهرهای همدان، ملایر، کبودراهنگ، اسدآباد، نهاوند، تویسرکان، سرکان و رزن و روستاهای ارزانفود، سیمین و ابرو از تأسیسات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب بهره‌مند هستند.

بختیاری‌فر اظهار کرد: درحال حاضر یک‌هزار و 610 کیلومتر شبکه توزیع و 75 کیلومتر خط انتقال جمع‌آوری فاضلاب شهری و 40 کیلومتر شبکه توزیع و 10 کیلومتر خط انتقال جمع‌آوری فاضلاب روستایی در سطح استان وجود دارد.

شرکت آبفای استان همدان 680 مشترک دارد؛ مریانج در پنج کیلومتری غرب همدان واقع شده است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 85224