شناسه خبر:85438
1403/5/11 16:39:05
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان مطرح کرد:

متناسب نبودن پذیرش دانشجو با بازار کار، عامل بیکاری تحصیلکرده‌ها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان گفت: علت بیکاری افراد با وجود تلاش واحدهای تولیدی برای جذب نیروی کار، متناسب نبودن جذب دانشجو در دانشگاه‌ها با نیروی مورد نیاز بازار کار است.

اسدالله ربانی‌مهر روز پنجشنبه در کارگروه شورای مهارت شهرستان همدان با بیان اینکه علت بیکاری افراد با وجود تلاش واحدهای تولیدی برای جذب نیروی کار، متناسب نبودن جذب دانشجو در دانشگاه‌ها با نیروی مورد نیاز بازار کار است، اظهار کرد: بسیاری از دانشگاه‌ها بدون توجه به بازار کار سالانه هزاران نفر دانش‌آموخته را وارد جامعه می‌کنند.

وی ادامه داد: این درحالی است که برای این افراد بازار کاری نیست؛ بنابراین باید در جامعه، کارآفرینی به‌جای کارمندی به یک فرهنگ تبدیل شود و جوانان دنبال کارآفرینی باشند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان با بیان اینکه فعالیت 156 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در این شهرستان فرصت خوبی برای مهارت‌آموزی فراهم کرده است، گفت: با این وجود باید این آموزشگاه‌ها تقویت شوند و شورای برنامه‌ریزی استان با اختصاص تسهیلات به توسعه آموزشگاه‌ها کمک کند.

ربانی‌مهر خواستار در اولویت قرار گرفتن آموزش رشته‌هایی نظیر صنایع دستی، فرش، سنگ‌های قیمتی، تعمیرات خودرو، کشاورزی، خیاطی و رایانه شد.

وی بیان کرد: تبدیل مهارت‌آموزی به یک فرهنگ می‌تواند مشکل اشتغال را در کشور حل کند؛ بنابراین از خانواده تا دانشگاه و حتی سربازان در پادگان‌ها باید به دنبال مهارت‌آموزی و کارآفرینی باشند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 85438