شناسه خبر:85473
1403/5/14 08:37:15

شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به دعوت رسمی دولت جمهوری اسلامی در نشست تحلیف دکتر پزشکیان که نشستی رسمی و بین‌المللی بود، شرکت داشت که شب‌هنگام توسط عوامل رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. مقام معظم رهبری در پیامی به همین مناسبت فرمودند: خون‌خواهی میهمان عزیزمان را وظیفه خود می‌دانیم؛ رژیم صهیونیستی زمینه مجازات سخت را برای خود فراهم کرد.

موضوع شهادت آقای هنیه و شهادت ایشان از چند جنبه مورد توجه است:

یک: این ترور در شرایطی انجام شد که ایران میزبان یک نشست جهانی بود؛ عوامل رژیم صهیونیستی آقای اسماعیل هنیه را به شهادت رساندند و این بیانگر آن است که آمریکا و رژیم صهیونیستی نسبت به قوانین بین‌المللی بی‌اعتنا هستند.

دو: این اتفاق نقض آشکار حاکمیت و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران است؛ چراکه میهمان‌ها تحت دعوت جمهوری اسلامی ایران به کشورمان آمدند و امنیت میهمان وظیفه میزبان است. ایران عضو سازمان ملل و عضو سازمان‌ها و نهادهای مختلف بین‌المللی است و باید حقوق جمهوری اسلامی آن رعایت می‌شد، درحالی که می‌بینیم رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌‌ها خود را فراقوانین و فرامقررات می‌بینند، قوانین را نقض می‌کنند و یکی از میهمانان عزیز جمهوری اسلامی ایران را به شهادت می‌رسانند.

سه: این اتفاق به شخصیت، غیرت و حس میهمان‌نوازی ما ایرانیان خدشه وارد کرد؛ فرقی نمی‌کند که آقای اسماعیل هنیه باشد یا هریک از میهمانان دیگر؛ بنابراین مسئولیت حفظ جان هریک از میهمانان با جمهوری اسلامی ایران است و رژیم صهیونیستی با عبور از تمامی قوانین و مقررات با ترور و به شهادت رساندن میهمان جمهوری اسلامی، این وضعیت را به رفتاری عادی و معمولی تبدیل کرده و هر کاری دلش می‌خواهد، انجام می‌دهد.

چهار: طرح صلحی که آماده کرده بودند، به بایدن دادند؛ همان‌طور که حماس اعلام کرده بود که من این طرح را می‌پذیرم، به شرطی که بایدن پایین تعهدات را امضا کند. اما بایدن از امضا امتناع کرده بود و با ترور اسماعیل هنیه ثابت شد که رژیم صهیونیستی و بایدن اهل مذاکره نیستند و از آنجایی که طرف مذاکره شهید اسماعیل هنیه بود، درتلاش بودند تا با حذف ایشان، طرح صلح را از بین ببرند؛ چراکه بقای نتانیاهو، در ادامه جنگ است.

پنج: رژیم صهیونیستی و نتانیاهو دنبال این هستند که تا وقت انتخابات آمریکا، زمان بخرند و توان حماس و مقاومت را ذوب کنند و یا از بین ببرند؛ رفتار آمریکایی‌ها در طول این جنگ آن‌طور بود که جبهه جدیدی باز نشود و با بهانه گفت‌وگو، برای نجات نتانیاهو راه حل پیدا کنند. از طرف دیگر درحال تجهیز رژیم صهیونیستی و دادن سلاح به این رژیم هستند، اما در شعار اعلام می‌کردند که سعی می‌کنیم بحران بیشتر از این توسعه پیدا نکند!

شش: عملیات وعده صادق در 25 فروردین‌ماه باعث شد رژیم صهیونیستی و آمریکا پا را از گلیمشان درازتر نکنند؛ با این عملیات موازنه به نفع ایران تغییر پیدا کرد. ایران در سطح بالاتری از بازدارندگی قرار گرفت، یعنی سطح موازنه با رژیم صهیونیستی به سطح موازنه با ناتو ارتقا پیدا کرد و این از دستاوردهای عملیات صادق بود.

هفت: به دنبال شهادت اسماعیل هنیه و شروع عملیات وعده صادق دو، پیش‌بینی می‌شود صحنه نبرد به نفع جبهه مقاومت تغییر کند و انشاالله ژئوپلتیک منطقه از شر تروریست‌ها کم شود.

اگر خون فرمانده‌ای روی زمین بماند، نقشه عملیات بعدی را ترسیم می‌کنند.

شناسه خبر 85473