شناسه خبر:85549
1403/5/15 12:23:01

محمد رسولی، شاعر و نوحه‌سرا می‌گوید: دولت جدید باید کمک کند که اهالی قلم بتوانند منابع مطالعاتی خود را به‌سهولت و ارزانی تهیه کنند؛ به جز این، اگر دولت نویسندگی را شغل بداند، خیلی از گرفتاری‌ها برطرف می‌شود.

محمد رسولی، شاعر آیینی و نوحه‌سرا در پاسخ به این سؤال که «نخستین اقدام دولت جدید برای تسهیل امور اهل قلم چه می‌تواند باشد؟» گفت: باید تسهیلات بیش‌تری برای مطالعه اهل قلم درنظر بگیرند؛ قیمت کتاب آن‌چنان سرسام‌آور است که حتی دسترسی اهالی قلم هم به منابع سخت بوده و اگر دولت همین امر را تسهیل کند، اتفاقات خوبی می‌افتد.

سراینده اشعار هیئت ادامه داد: دغدغه معیشت، دومین مسئله اصحاب قلم است. هنرمندان عرصه داستان‌نویسی یا شعر که بخواهند با نوشتن زندگی کنند، امکان ندارد بتوانند با درآمد حاصل از این کار از پس هزینه‌های معاش خود برآیند.

رسولی افزود: حق‌التحریرها بسیار پایین است و به‌طور کلی نمی‌شود با قلم گذران زندگی کرد و به تبع، وقتی دغدغه معیشت باشد، قلم هم ضعیف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کسی که اهل نوشتن است، باید فراغت داشته باشد. در حوزه‌های تحقیقی این مسئله به‌شدت پُررنگ‌تر هم هست. نویسندگان و شاعران ازلحاظ ذهنی و زمانی، نیازمند فراغت هستند و نیاز است تمهیداتی شود که این‌ها نه صددرصد، اما به‌طوری که قلمشان از کار نیفتد، فراغت داشته باشند.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 85549