شناسه خبر:85985
1403/6/5 17:32:00

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: لایروبی و آزادسازی رودخانه‌های کبودراهنگ درحال انجام است.


به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان، رضا اخلاص‌مند با بیان اینکه لایروبی و آزادسازی رودخانه‌های استان در دستور کار شرکت قرار دارد، افزود: عملیات اجرایی لایروبی و آزادسازی سراسری و موردی رودخانه‌ها در شهرستان کبودراهنگ نیز درحال اجرا است.
وی افزود: عملیات اجرایی لایروبی و آزادسازی رودخانه‌های شهرستان کبودراهنگ از مردادماه آغاز شده و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری به پایان برسد.
اخلاص‌مند با بیان اینکه در سال جاری درمجموع چهار هزار و 500 متر از رودخانه‌های شهرستان کبودراهنگ لایروبی و آزادسازی خواهد شد، گفت: شرایط اقلیمی و هیدرولوژیکی شهرستان‌های کبودراهنگ، اسدآباد و نهاوند از منظر خطر سیل، یکی از حساس‌ترین بخش‌های استان است که در سنوات گذشته شاهد سیلاب‌های مخربی در این شهرستان‌ها بوده‌ایم.
وی افزود: مدیریت سیلاب و بازگشایی مسیر رودخانه‌ها در این شهرستان نیز جزء اولویت‌های اصلی شرکت آب منطقه‌ای است.
اخلاص‌مند تصریح کرد: در شهرستان کبودراهنگ بازه‌های متعددی جهت لایروبی شناسایی شده، اما با توجه به محدودیت اعتبارات، هرسال بخشی از بازه‌هایی که دارای بالاترین اولویت است، متناسب با اعتبارات موجود انتخاب و عملیات اجرایی مربوطه انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه درحال حاضر و طبق قراردهای پیمانکاری جاری این شرکت بازه‌های رودخانه‌ها در روستاهای خواجه کندی و کلب حصاری، چالو، پیربادام و خبر ارخی در برنامه لایروبی و آزادسازی قرار دارد، گفت: هزینه‌های اجرایی مربوطه به این پروژه 14 میلیارد ریال برآورد شده است.
اخلاص‌مند افزود: عملیات اجرایی رودخانه‌ها در بازه خواجه کندی و کلب حصاری به اتمام رسیده و درحال حاضر عملیات اجرایی در محدوده روستای چالو درحال اجرا است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان در پایان با بیان اینکه حفاظت و حراست از منابع طبیعی یک وظیفه فرادستگاهی و همگانی است، گفت: شماره تلفن 3151 آماده دریافت گزارش‌های مردمی درخصوص حفر و بهره‌برداری از چاه‌های غیر مجاز، تخلفات چاه‌های مجاز، تصرفات غیر قانونی در بستر و حریم رودخانه‌های بوده که به‌صورت 24 ساعته آماده دریافت گزارش است.

شناسه خبر 85985