شناسه خبر:86203
1403/6/17 15:55:00
مدیر شرکت خدمات حمایت کشاورزی استان همدان:

کشاورزان جهت دریافت کود مورد نیاز کشت‌های خود اقدام کنند

مدیر شرکت خدمات حمایت کشاورزی استان همدان گفت: برای جلوگیری از ازدحام و شلوغی مراکز توزیع کود کشاورزی در ماه‌های مهر و آبان، کشاورزان هرچه سریع‌تر جهت دریافت کود مورد نیاز کشت‌های خود اقدام کنند.


بهروز الیاسی ابراز کرد: برای جلوگیری از ازدحام و شلوغی مراکز توزیع کود کشاورزی در ماه‌های مهر و آبان، کشاورزان هرچه سریع‌تر جهت دریافت کود مورد نیاز کشت‌های خود اقدام کنند.
این مقام مسئول با بیان اینکه تأمین، تدارک و توزیع انواع کودهای کشاورزی برای تغذیه گیاهان برعهده این شرکت است، گفت: در سال 1402 موفق شدیم برنامه 120 هزار تُنی انواع کودهای کشاورزی مورد نیاز کشت‌های استان را محقق کنیم و در سال 1403 نیز برنامه 130 هزار تنُی به ما تکلیف شده و درحال تأمین و تدارک و توزیع آن هستیم.
وی افزود: درحال حاضر که در آستانه کشت‌های پاییزه استان هستیم، آمادگی تأمین تمام کودهای مورد نیاز کشاورزان را داریم و از کشاورزان درخواست می‌کنیم هرچه سریع‌تر برای دریافت کودها اقدام کنند تا شاهد ازدحام و شلوغی مراکز توزیع در ماه‌های مهر و آبان نباشیم.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات مناطق خود بعد از دریافت حواله الکترونیکی از کارگزاری‌ها و عاملین فروش شرکت، کودهای کشاورزی خود را دریافت کنند.
الیاسی اذعان کرد: تعداد 100 کارگزار فعال آماده خدمات‌رسانی به کشاورزان هستند.
وی در ادامه به رابطه مستقیم تغذیه بهینه و مناسب گیاه با کمیت و کیفیت محصولات تولیدی اشاره کرد و افزود: هرچقدر تغذیه گیاه اصولی و بر مبنای نیاز خاک باشد، می‌توانیم محصول باکیفیت‌تری داشته باشیم و به امنیت غذایی بیشتری برسیم.
وی در پایان گفت: درحالی که کشاورزی بدون استفاده از کودهای کشاورزی، ناکارآمد و غیر اقتصادی خواهد بود، استفاده بهینه از آن می‌تواند کیفیت محصولات را تا 60 درصد افزایش دهد.

شناسه خبر 86203