شناسه خبر:86248
1403/6/18 18:18:00

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: 690 میلیارد ریال از مطالبات داروخانه‌های دولتی و خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت همدان پرداخت شد.


فریبرز نیاستی روز یکشنبه با بیان اینکه 690 میلیارد ریال از مطالبات داروخانه‌های دولتی و خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت همدان پرداخت شد، افزود. 529 میلیارد ریال از مطالبات مربوط به داروخانه‌های بخش خصوصی و بیش از 161 میلیارد ریال نیز مربوط به مطالبات داروخانه‌های بخش دولتی استان است.
وی با بیان اینکه 292 داروخانه طرف قرارداد بیمه سلامت همدان‌ هستند، اضافه کرد: مطالبات داروخانه‌های خصوصی استان تا پایان مردادماه سال جاری تسویه و پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان ابراز امیدواری کرد که با تسریع در پرداخت مطالبات مؤسسات و مراکز درمانی استان، این مراکز دغدغه کمتری برای رفع نیازها و کمبودهای خود داشته باشند و این امر موجب تسهیل در خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان و افزایش میزان رضایتمندی آنان شود.
نیاستی با بیان اینکه همه داروخانه‌های خصوصی استان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند، گفت: با توجه به اینکه تأمین داروهای مورد نیاز بیماران از اهمیت بسزایی برخوردار است، بیمه سلامت استان از تمام توان و ظرفیت برای پرداخت به‌موقع مطالبات داروخانه‌ها استفاده می‌کند.
وی یادآور شد: طرح ملی نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی و الکترونیکی شدن فرآیندهای ارائه خدمات و پذیرش و رسیدگی به اسناد پزشکی نه‌تنها در پرداخت‌های سازمان تسریع به عمل آورد، بلکه با سامان‌دهی مراجعات و مدیریت بهتر هزینه‌های درمانی، امکان اصلاح سایر مشکلات حوزه سلامت را بیش‌ازپیش فراهم کرد.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان یادآوری کرد: از 23 تیرماه سال 1401 طرح دارویار در این استان اجرایی شد و تاکنون این طرح ملی و مهم به‌طور موفقیت‌آمیزی با کمترین چالش، در استان اجرایی شده است.
نیاستی بیان کرد: تسریع در پرداخت مطالبات داروخانه‌های استان نسبت به سایر استان‌ها از عوامل موفقیت این طرح مهم در استان همدان بوده است.
وی پیشگیری از قاچاق دارو، جلوگیری از مصرف بی‌رویه و خودسرانه دارو، توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران، منطقی‌تر شدن مصرف و تجویز دارو، کاهش تقاضاهای القایی و بهره‌مندی همه دهک‌های درآمدی از یارانه دارو را از فواید اجرای طرح دارویار برشمرد.

شناسه خبر 86248