شناسه خبر:86388
1403/6/21 17:00:00

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اجرای 100 درصدی خط انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه شهر همدان خبر داد و گفت: همچنین 64 درصد از خطوط فرعی و 53 درصد از خطوط اصلی این طرح اجرا شده است.


فرهاد بختیاری‌فر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای 100 درصدی خط انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه شهر همدان خبر داد و اظهار کرد: شبکه جمع‌آوری فاضلاب به‌عنوان بخشی از یک سیستم جمع‌آوری فاضلاب، شامل مجموعه‌ای از لوله‌کشی‌ها (فرعی- اصلی) به همراه انشعاب مورد نیاز است که وظیفه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب از محیط شهری به تصفیه‌خانه فاضلاب را برعهده دارد.
وی با بیان اینکه 400 کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر همدان به‌صورت مدرن و 450 کیلومتر به‌صورت سنتی است، توضیح داد: فاضلاب سنتی به‌صورت کانال، طاقی، لوله‌های PVC و آزبست قدیمی بوده که در برنامه اصلاح هستند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: توسعه شبکه فاضلاب از مهم‌ترین اقداماتی است که با هدف حفظ محیط‌زیست و بالا بردن سطح بهداشت عمومی در همه شهرهای استان در دستور کار قرار دارد.
شبکه‌ جمع‌آوری فاضلاب، بخش مهمی از تأسیسات شهر همدان محسوب می‌شود که وظیفه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب‌ تا تصفیه‌خانه‌ را برعهده دارد و اهدافی مانند ارتقای سطح بهداشت عمومی و محیط‌زیست و توسعه پایدار را تامین می‌کند.
هم‌اینک همه 31 شهر استان همدان و 827 روستای این استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند و به شبکه یکپارچه و سراسری توزیع آب آشامیدنی این استان متصل شده‌اند.
99 درصد از جمعیت استان همدان از آب سالم لوله‌کشی و 74 درصد نیز از شبکه فاضلاب برخوردار هستند.
آبفای استان همدان 680 هزار مشترک دارد.

شناسه خبر 86388