شناسه خبر:86391
1403/6/21 17:41:00
در حاشیه برگزاری مسابقات هوا به زمین در همدان مطرح شد؛

«گانری»، نشان‌دهنده آمادگی ایران برای دفاع از تمامیت ارضی خود

فرمانده کل ارتش گفت: آمادگی کارکنان نیروی هوایی ارتش در قالب برگزاری مسابقه مسابقه «گانری»، بیانگر این است که ایران کشوری مستقل و خودکفا بوده که همواره آماده دفاع از آرمان‌ها و تمامیت ارضی خود است.فرمانده کل ارتش گفت: آمادگی کارکنان نیروی هوایی ارتش در قالب برگزاری مسابقه «گانری»، بیانگر این است که ایران کشوری مستقل و خودکفا بوده که همواره آماده دفاع از آرمان‌ها و تمامیت ارضی خود است.


امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در حاشیه برگزاری مرحله پایانی مسابقات هوا به زمین (گانری) که به میزبانی پایگاه شهیدنوژه همدان برگزار شد، گفت: این مسابقه با کسب نمره‌های بسیار خوب توسط تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات برگزار شد و نشان‌دهنده سطح بالای آمادگی خلبانان شرکت‌کننده در مسابقات بود.
وی با قدردانی از تلاش‌های خلبانان، کارکنان فنی و تیم‌های پشتیبانی‌کننده، افزود: این مسابقات نمادی از اقدامات تاکتیکی و آمادگی خلبانان برای انجام هرگونه مأموریت است. عملیاتی که خلبانان عزیز نیروی هوایی در این چند روز انجام دادند، حاصل ساعت‌ها تلاش و کوشش تیزپروازان و تیم‌های فنی و پشتیبانی است که در طول سال خود را برای این روزها آماده می‌کنند؛ البته مسابقات طی طول سال در تمامی پایگاه‌ها برگزار می‌شود و بهترین‌ها به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند. امسال بعد از وقفه‌ای که چندسال در برگزاری مسابقات رخ داده بود، با حضور 6 تیم چهار فروندی برگزار شد که رقابت‌ها از سطح بسیار بالایی برخوردار بود.
وی همچنین به اهمیت انتخاب بهترین تیرانداز، بهترین تیم‌ها و پایگاه‌ها اشاره و اظهار کرد: این مسابقات نه‌تنها جهت ارزیابی عملکرد، بلکه برای آماده‌سازی نیروها طی سال آینده نیز بسیار مؤثر است و انگیزه را در میان کارکنان ارتش افزایش می‌دهد. قهرمان واقعی کسی است که در تمامی ابعاد مختلف این مسابقات بالاترین نمره‌ها را کسب کرده باشد و به افزایش آمادگی خود برای سال آینده ادامه دهد.
فرمانده کل ارتش به اهمیت آمادگی و توانمندی نیروهای نظامی در انجام عملیات‌ تاکتیکی و راهبردی اشاره کرد و افزود: برای موفقیت در این مأموریت‌ها، وجود افرادی با مهارت، دانش و شجاعت ضروری است. این مسابقات به‌عنوان تمرینی برای آمادگی در روزهای آینده و همچنین به‌منظور ایجاد شورونشاط در میان نیروها برگزار می‌شود؛ این مسابقات و آمادگی کارکنان غیور نیروی هوایی الهی ارتش نشان‌دهنده عزم و اراده نیروهای مسلح ایران برای حفظ امنیت و استقلال کشور است. این آمادگی‌ها به نیروهای خودمان اعتمادبه‌نفس می‌دهد و بیانگر آن است که ایران کشوری مستقل و خودکفا بوده و همواره آماده دفاع از آرمان‌ها و تمامیت ارضی خود است.
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) نیز طی سخنانی بر لزوم آمادگی و تمرینات مستمر نیروهای هوایی تأکید کرد و گفت: حفظ و ارتقای سطح آمادگی نیروهای مسلح یک اصل اساسی است.
سردار سرتیپ علی شادمانی با اشاره به تجهیزات و فناوری‌های جدید دشمنان، اظهار کرد: ما که مأمور به دفاع از کشور هستیم، باید به این نکته توجه کنیم که دشمنان دارای تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته‌ای هستند، اما تجربه ما را ندارند.
وی با اشاره به 44 سال تجربه ایران در مواجهه با تهدیدات مختلف در عرصه‌های دریایی، هوایی و زمینی، گفت: ما همواره درحال تمرین و افزایش مهارت‌هایمان بوده‌ایم.
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) درباره وضعیت تجهیزات نیروی هوایی نیز ابراز کرد: در طول 22 سال مسئولیت خود، شاهد نگهداری و نوسازی تجهیزات بوده‌ام و در این سال‍‌ها نیز ارتقای قابل توجهی در این زمینه مشاهده می‌شود و نیروی هوایی ارتش روند رو به رشد و قابل توجهی را طی کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت زحمات خلبان‌ها و موفقیت‌های آنان در مأموریت‌ها اشاره و تأکید کرد: پیشکسوتان باید با اعتماد‌به‌نفس تجربیات خود را به نسل جوان منتقل کنند تا آن‌ها بتوانند از این تجارب بهره‌مند شوند و مسیر را برای خود هموارتر کنند.
وی همچنین به اهمیت نیروی هوایی در دفاع از کشور و نقش آن در روحیه رزمندگان اشاره کرد و گفت: وقتی یک رزمنده هواپیمای نیروی هوایی را بالای سر خود می‌بیند، احساس آرامش و قدرت بیشتری می‌کند.
سردار شادمانی به کارنامه درخشان نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: این نیرو از یک ساختار وابسته به مستشاران خارجی در دوران طاغوت به یک نیروی مستقل و کارآمد تبدیل شده است.
وی در پایان بر لزوم آمادگی برای مواجهه با تهدیدات جدید تأکید و خاطرنشان کرد: با توجه به تحولات و توسعه فناوری دشمن، نیروی هوایی همواره درحال رشد و پیشرفت است.
روز پایانی مرحله اصلی مسابقات تیراندازی هوا به زمین نیروی هوایی ارتش (گانری) با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و سردار علی شادمانی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) در میدان تیر پایگاه هوایی شهیدنوژه همدان برگزار شد.
در این مرحله تیزپروازان نیروی هوایی ارتش با جنگنده‌ها اف 4 و اف 5 در قالب تیم‌های چهارفروندی اهداف از پیش تعیین‌شده را منهدم کردند.
امیر علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش و امیر سرتیپ موسوی معاون عملیات ارتش نیز در مرحله پایانی این مسابقات حضور داشتند.

شناسه خبر 86391