شناسه خبر:86659
1403/7/2 15:10:00

استاندار مرکزی گفت: پرداخت به‌موقع مطالبات به حق کشاورزان با جدیت و به‌صورت مستمر در دست پیگیری است.


فرزاد مخلص‌الائمه در آیین آغاز سال زراعی 1404-1403 استان مرکزی در مزرعه اوقاف اراک اظهار کرد: کشاورزان در حوزه کشاورزی و تحویل گندم به دولت مشارکت و همکاری بسیار خوبی داشتند که لازم است مطالبات به حق آنان به‌موقع پرداخت شود.
وی تصریح کرد: پرداخت به‌موقع مطالبات به حق کشاورزان با جدیت و به‌صورت مستمر در دست پیگیری است که امیدواریم هرچه زودتر طی روزهای آتی محقق شود.
استاندار مرکزی گفت: در قانون برنامه هفتم تکالیفی به عهده بخش‌های مختلف گذاشته شده تا بتوان به رشد سالانه مدنظر که 8 درصد است، دست‌یافت، که ضروری است هر دستگاه به سهم خود در تحقق این رشد کمک کند.
مخلص‌الائمه عدم رسیدن به رشد هشت درصد را برای کشور زیان‌آور دانست و افزود: برای رسیدن به این رشد باید از تمام ظرفیت‌های نیروی انسانی، منابع مالی و فناوری‌های جدید به نحو احسن استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه 2.8 درصد از رشد اقتصادی مربوط به بهره‌وری است و امروز بهره‌وری در کشور بسیار پایین است، ادامه داد: فعالان عرصه کشاورزی با شناسایی آسیب‌های پایین بهره‌وری در راستای ارتقای شاخص‌ها بکوشند.
رشد 70 درصدی تولید گندم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز از رشد 70 درصدی تولید گندم و بی‌سابقه بودن آن در 15 سال اخیر خبر داد و گفت: این مهم با تلاش و کوشش شبانه‌روزی کشاورزان محقق شده است.
علی صفری افزود: تولید گندم در استان مرکزی امسال هم رکورد شکست که برنامه‌ریزی به‌منظور افزایش تولید در سال زراعی جدید ادامه دارد.
وی تصریح کرد: با ثبت یک میلیون و 800 هزار تن محصولات پاییزه و بهاره در سال زراعی گذشته، برنامه‌ریزی برای کاشت 242 هزار هکتار گندم دیمی و آبی، 50 هزار تن جو، 17 هزار تن دانه‌های روغنی، 8 هزار هکتار علوفه و 2 هزار هکتار گیاهان دارویی در استان آغاز شده است.

شناسه خبر 86659