شناسه خبر:86669
1403/7/2 18:40:00

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از محکومیت 9 میلیارد و 984 میلیون ریالی قاچاقچی سوخت در همدان خبر داد.


مرضیه یونسی روز دوشنبه از محکومیت 9 میلیارد و 984 میلیون ریالی قاچاقچی سوخت در همدان خبر داد و افزود: شعبه هفتم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز همدان به پرونده قاچاق 13 هزار و 200 لیتر نفتگاز به ارزش سه میلیارد و 338 میلیون ریال، رسیدگی کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: شعبه پس از رسیدگی و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز دانست و متخلف را علاوه‌بر ضبط تانکر غیر مجاز و سوخت کشف‌شده و احتساب مدت بازداشت، به پرداخت 6 میلیارد و 646 میلیون ریال جزای نقدی معادل دو برابر ارزش سوخت، محکوم کرد.
یونسی خاطرنشان کرد: همچنین شعبه به‌دلیل بیشتر بودن ارزش وسیله نقلیه از کالای قاچاق، متخلف را معادل ارزش کالا جریمه و درمجموع به پرداخت بیش از 9 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: با گزارش مأموران پلیس امنیت اقتصادی همدان پیرامون کشف محموله سوخت قاچاق از یک خودرو کامیون کشنده، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود
* محکومیت فرجام قاچاق کود شیمیایی یارانه‌ای در کبودراهنگ
وی از محکومیت دو میلیارد و 330 میلیون ریالی قاچاقچی کود شیمیایی یارانه‌ای در شهرستان کبودراهنگ خبر داد.
یونسی افزود: این پرونده در شعبه اول بدوی و رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان کبودراهنگ به قاچاق 295 کیسه کود شیمیایی یارانه‌ای به ارزش یک میلیارد و 165 میلیون ریال، رسیدگی شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: شعبه پس از رسیدگی و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز دانست و متخلف علاوه‌بر الزام عرضه کالا در شبکه به پرداخت جریمه نقدی معادل دو برابر ارزش کالا محکوم شد.
یونسی اظهار کرد: مأموران پاسگاه ویان کبودراهنگ در حین گشت‌زنی محموله را از یک خودرو وانت کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

شناسه خبر 86669