شناسه خبر:87876
1403/8/3 12:41:00
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سقز:

حیات وحش سقز در فصول سرد سال حمایت شوند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سقز گفت: با توجه به بارش نخستین برف پاییزی و کاهش دما در شهرستان سقز و در منطقه حفاظت‌شده عبدالرزاق سقز، حمایت از حیات وحش لازم است.


ایوب شریفی اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و بارش نزولات آسمانی به‌ویژه برف و پایین آمدن دمای هوا به‌خصوص در ارتفاعات کوهستانی شهرستان، حیات وحش مناطق به‌منظور تأمین غذا و فرار از سرما به قسمت‌های پایین‌دست کوهستان بویژه روستاها و حاشیه شهرها پناه می‌آورند.
وی افزود: پاییز فصل پرخطری برای حیات وحش است از یکسو سرما و از و از سوی دیگر کمبود مواد غذایی سبب می‌شود زندگی این دسته مخلوقات خداوند بسیار آسیب پذیر شود.
وی ادامه داد: این امر همکاری تمامی مردم و جوامع محلی را می‌طلبد تا با مراقبت و همکاری تلاش کنند که در این فصل از حیات و حفاظت و حمایت بیشتر شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سقز تأکید کرد: با توجه به قوانین سخت‌گیرانه و مجازات‌های تعیین شده در قانون شکار و صید که هرگونه شکار، زنده‌گیری، نگهداری و خرید و فروش گونه‌های حیات وحش ممنوع است و متخلفان از قانون و هنجارشکنان علاوه بر پرداخت ضرر و زیان ناشی از شکار غیر مجاز به لحاظ کیفری نیز تحت پیگرد قضائی قرار خواهند گرفت.
شریفی با تشکر از دوستداران حیات وحش و همچنین همیاران محیط زیست که یاور و پشتیبان سازمان حفاظت محیط زیست هستند، بیان کرد: همواره افرادی فرصت‌طلب هستند که از این شرایط برف و کولاک و سرما برای شکار حیوانات استفاده می‌کنند.
وی تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف و تعرض (تخلفات شکار، حیات وحش آسیب‌دیده یا زنده‌گیری)، مراتب را با قید فوریت به اداره محیط زیست شهرستان سقز و پاسگاه‌های محیط زیست منطقه و یا سامانه 1540 اطلاع دهند.

شناسه خبر 87876