شناسه خبر:87890
1403/8/3 17:41:00

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از دریافت جریمه پنج میلیارد و 305 میلیون ریالی یک واحد صنفی برای عرضه لوازم آرایشی قاچاق در همدان خبر داد.


مرضیه یونسی روز پنجشنبه ابراز کرد: شعبه هفتم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز همدان به پرونده قاچاق کالا شامل دو هزار و 376 ست انواع مژه مصنوعی و 6 ست لوازم آرایشی ابرو و مژه به ارزش پنج میلیارد و 305 میلیون ریال رسیدگی کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان اظهار کرد: شعبه پس از بررسی با توجه به ارائه نشدن مدارک گمرکی و نحوه کشف، اتهام قاچاق را محرز دانست و علاوه‌بر ضبط کالاهای کشف‌شده، متخلف را به پرداخت جزای نقدی معادل ارزش کالا محکوم کرد.
یونسی گفت: اداره اجرای احکام تعزیرات حکومتی همدان با قطعی شدن حکم صادره، جریمه این متخلف را دریافت کرد.
مأموران پلیس امنیت اقتصادی و کارشناس معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان در بازرسی مشترک از واحد‌های صنفی در یک مجتمع تجاری، محموله کالای قاچاق را کشف و پرونده تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.
* محکومیت تاوان قاچاق سوخت در همدان
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان از محکومیت سه میلیارد و 584 میلیون ریالی حامل سوخت قاچاق نیز خبر داد و گفت: شعبه سوم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز همدان پرونده حمل پنج هزار لیتر نفت گاز به ارزش یک میلیارد و 194 میلیون ریال را رسیدگی کرد.
یونسی افزود: شعبه پس از رسیدگی و با توجه به ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام حمل کالا قاچاق را محرز دانست و متخلف را علاوه‌بر ضبط سوخت کشف‌شده، به پرداخت دو میلیارد و 388 میلیون ریال جزای نقدی معادل دو برابر ارزش کالا محکوم کرد.
وی اظهار کرد: همچنین شعبه به‌دلیل بیشتر بودن ارزش وسیله نقلیه از کالای قاچاق، متخلف را معادل ارزش کالا به پرداخت یک میلیارد و 194 میلیون ریال جریمه و درمجموع به پرداخت جزای نقدی محکوم کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان خاطرنشان کرد: با گزارش مأموران پلیس امنیت اقتصادی همدان پیرامون کشف محموله کالای قاچاق از یک کامیونت در پلیس راه همدان به قزوین، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

شناسه خبر 87890