شناسه خبر:87938
1403/8/5 17:02:00
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان خبر داد:

سرمایه‌گذاری 20 میلیون دلاری برای تولید باتری خودروهای برقی در همدان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: کارخانه تولید باتری‌های لیتیومی برای خودروهای برقی با سرمایه‌گذاری 20 میلیون دلاری در همدان راه‌اندازی می‌شود.


حسن پیمانی روز شنبه با بیان اینکه کارخانه تولید باتری‌های لیتیومی برای خودروهای برقی با سرمایه‌گذاری 20 میلیون دلاری در همدان راه‌اندازی می‌شود، ابراز کرد: در نشست مشترکی که با نمایندگان تولید و واردات خودروهای برقی 22 استان برگزار شد، قرار است اقدامات لازم برای اعطای نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش خودروهای برقی انجام شود.
وی اظهار کرد: همدان یکی از استان‌های تولید خودروهای برقی در کشور محسوب می‌شود که مجوز سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش 30 میلیون دلار برای شارژ خودروهای برقی به آن اختصاص داده شده است.
پیمانی عنوان کرد: در استان همدان دو ایستگاه شارژ باتری خودرو برقی به بهره‌برداری رسیده و 11 مجوز هم از سوی شورای اسلامی شهر همدان برای ایجاد ایستگاه شارژ خودرو صادر شده است.
وی تأکید کرد: همچنین با هماهنگی‌هایی که با اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای صورت گرفته است، به‌زودی و در کوتاه‌ترین زمان در همه مجتمع‌های خدماتی بین راهی دستگاه شارژ باتری خودروی برقی نصب خواهد شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: این استان آزمونه (پایلوت) در زمینه تولید خودروهای برقی است.
طی یک‌سال گذشته مجوز 55 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های مختلف صنعت و کشاورزی استان همدان صادر شده است.

شناسه خبر 87938