شناسه خبر:87949
1403/8/5 18:19:00
رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان خبر داد:

پیشرفت 52 درصدی طرح توسعه کارخانه سیمان رزن

رئیس صنعت، معدن و تجارت رزن از پیشرفت فیزیکی 52 درصدی طرح توسعه کارخانه سیمان این شهرستان خبر داد.


مجید عربلو از پیشرفت فیزیکی 52 درصدی طرح توسعه کارخانه سیمان این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: طرح توسعه کارخانه سیمان رزن با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومان با ایجاد اشتغال برای 100 نفر درحال اجرا بوده که تاکنون برای این پروژه صنعتی اعتباری افزون‌بر 200 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه برای طرح توسعه پروژه مذکور از محل سفر ریاست جمهوری (شهیدرئیسی) اعتباری افزون‌بر 380 میلیارد تومان مصوب شده بود که متأسفانه بانک عامل نسبت به پرداخت این اعتبار اقدام نکرد، گفت: طی پیگیری نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین و با دستور وزیر صمت مقرر شده از محل منابع رونق تولید به این پروژه 150 میلیارد تومان پرداخت شود.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و مشاغل خانگی شهرستان طی دو سال اخیر، خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر اعتباری افزون‌بر 210 میلیارد تومان به واحدهای صنعتی سطح شهرستان و نیز طرح‌های مشاغل خانگی از محل تبصره 18 تسهیلات پرداخت شده است.
عربلو افزود: در دو سال اخیر 9 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات اشتغال خانگی در شهرستان رزن پرداخت شده که از میزان پرداخت تسهیلات شهرستان همدان نیز بیشتر بوده است.
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر در شهرستان رزن هشت واحد صنعتی جدید تأسیس شده و یا اینکه درحال توسعه است، یادآور شد: طی دو سال گذشته با برگزاری جلسات مختلف در رابطه با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور مسئولین استان و شهرستان و نیز با حمایت دستگاه قضا، 10 واحد صنعتی در رزن احیا شدند و به چرخه تولید بازگشتند.
عربلو گفت: احیا و بازگشت این تعداد از واحدها به چرخه تولید موجب اشتغال 350 نفر در دو سال گذشته شده که اشتغال آنان در سامانه رصد ثبت بوده و بیمه تأمین اجتماعی دارند.

شناسه خبر 87949