شناسه خبر:30524
1399/7/29 18:20:59

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) ملایر به عنوان یکی از مجهزترین اورژانس‌های غرب کشور، یکی از مطالبات مهم مردم این شهرستان است که درصدد هستیم امسال تکمیل و راه‌اندازی شود.

حجت الاسلام احد آزادیخواه روز سه شنبه  اظهارکرد: اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) ملایر با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است که با دستورات خوبی که از دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیر بهداشت و درمان گرفته‌ایم، امیدواریم امسال این طرح تکمیل شود.

وی افزود: مرکز آنژیوگرافی نیز یکی از اولویت‌های درمانی این شهرستان است که در صورت راه‌اندازی اورژانس، یک طبقه از آن به مرکز آنژیوگرافی تبدیل می‌شود.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان با اشاره به توسعه شتابان حوزه بهداشت و درمان این شهرستان بیان کرد: امسال در شرایط کرونایی ۲ دستگاه سی.تی.اسکن برای بیمارستان‌های امام حسین(ع) و مهر گرفتیم که حدود ۶۰ درصد فرآیند اجرایی آنها انجام شده و به زودی به اتمام می‌رسد.

حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز بیماران به بخش مراقبت‌های ویژه، امسال ۶ تخت مراقبت‌های ویژه برای بیمارستان امام حسین(ع) به تخت‌های این بیمارستان اضافه شد.

تصویب چهار طرح ملی برای حوزه تعاون روستایی ملایر

حجت الاسلام آزادیخواه دلیل عضویت خود در کمیسیون کشاورزی مجلس را وجود مطالبات بی‌شمار مردم این شهرستان در این حوزه عنوان کرد و افزود: پس از ۴۰ سال از عمر انقلاب، اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به ملایر سفر کرد که در نوع خود بی‌نظیر بود و حدود ۱۰ نفر از معاونان و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، سازمان جنگل‌ها، مراتع، آبخیزداری و محیط زیست نیز آنان را همراهی کردند.

وی ادامه داد: علاوه بر بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس از نیازمندی‌ها و توانمندی‌های این شهرستان، ۹ میلیارد تومان در حوزه آبخیزداری ملایر تامین اعتبار شد و چهار طرح ملی به ارزش ۷۰ میلیارد تومان در سازمان تعاون روستایی کشور برای ملایر تامین اعتبار شد که از رهاوردهای این سفر بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به اقدامات انجام شده در حوزه صنعت اشاره و بیان کرد: عملیات اجرایی واحدهای تولیدی زیادی در این مدت آغاز و یا تکمیل شد که نمونه بارز آن طرح توسعه شرکت معادن سرمک است که برای بیش از ۸۰ نفر اشتغال جدید ایجاد شد.

حجت الاسلام آزادیخواه گفت: برای نخستین بار با ورود شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) به ملایر عملیات اجرایی یک واحد دامداری ۶ هزار راسی مولد در این شهرستان با پیش‌بینی اشتغال ۴۰۰ نفر آغاز شد که امیدواریم مرحله نخست آن سال آینده راه‌اندازی شود و بدون شک می‌تواند تحول‌آفرین باشد.

وی همچنین به آغاز عملیات اجرایی واحد تولید دستکش لاتکس بهداشتی و پزشکی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت: در حال پیگیری هستیم تا ماشین‌آلات این واحد تولیدی از مالزی وارد شود.

اتصال راه آهن ملایر به همدان؛ شاهکاری در حوزه راه

رییس مجمع نمایندگان استان همدان همچنین در حوزه راه‌ها، روکش آسفالت محور ملایر به توره را یکی از مطالبات مهم مردم ملایر به طول ۴۵ کیلومتر عنوان و بیان کرد: روکش آسفالت اصلی‌ترین قطعه این محور از توره تا شهر زنگنه به طور کامل انجام شده که با گذشته قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه چهار بانده محور سامن به بروجرد نیز در دست اجرا است گفت: شایعاتی درباره طرح چهاربانده محور ملایر به آورزمان و نهاوند مبنی بر خارج شدن این محور از ردیف ملی به وجود آمده، در حالی‌که اعتبار این طرح کماکان ملی و استانی است و هم اکنون در دست اجرا است.

وی اتصال راه‌آهن ملایر به همدان را شاهکاری در حوزه راه عنوان کرد و گفت: قطعه نخست این طرح زیر پیمان رفته و امسال ۱۷۰ میلیارد تومان تاکنون برای آن تخصیص اعتبار شده است.

عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم تاکید کرد: برای نخستین بار در ۴۰ سال گذشته پای وزارت امور خارجه به این شهرستان باز شد و در دیداری که به تازگی با معاون اقتصادی وزیر امور خارجه داشتیم، ضمن گلایه از نداشتن صادرات مبل و منبت ملایر با برند جهانی، وی قول مساعد داد در صادرات این محصول به ما کمک کنند.

تشکیل میز کشمش و مبل و منبت در کشور

حجت الاسلام آزادیخواه یادآور شد: در این راستا نماینده ویژه وزارت امور خارجه هفته گذشته برای بررسی مسائل و مشکلات انگور، کشمش و مبل و منبت و بازدید از توانمندی‌های این ۲ حوزه به ملایر سفر کرد که در حوزه صادرات پیشنهادهای خوبی ارائه شد و قول می‌دهیم با همراهی خوب تولیدکنندگان زمینه صادرات این ۲ محصول توسط سازمان توسعه تجارت و وزارت امور خارجه کلید خواهد خورد.

وی تاکید کرد: ما به دنبال راه‌اندازی میز کشمش و مبل و منبت و ملی شدن انجمن تولید و صادرکنندگان کشمش هستیم و به‌زودی این امر محقق و زمینه برای صادرات مهیا می‌شود.

وی با بیان اینکه ملایر در ایجاد مجتمع‌های آبرسانی روستایی عقب مانده و در ۴۰ سال گذشته از حدود ۶۰ مجتمع در استان تنها یک مجتمع سهم این شهرستان شد افزود: با پیگیری‌های انجام شده ۲ مجتمع آبرسانی روستای علی آباد دمق با هشت روستای زیرپوشش و سد کلان با ۳۰ روستای زیرپوشش قطعی شد که عملیات اجرایی مجتمع علی آباد دمق از ۲ سال پیش آغاز شده است.

الزام در اتمام آبرسانی آب شرب از سد کلان به ملایر

رییس مجمع نمایندگان استان همدان با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته بیشترین حجم اصلاح شبکه برق در این شهرستان انجام شد ادامه داد: به تازگی در دیدار با معاون وزیر و مدیرعامل برق کشور اعتبار خوبی برای ملایر اختصاص یافت تا بتوانیم در حوزه کابل‌های خودنگهدار و اصلاح شبکه برق این شهرستان اقدام جدی‌تری داشته باشیم.

حجت الاسلام آزادیخواه انتقال آب شرب از سد کلان به شهر ملایر را یکی از مطالبات جدی مردم عنوان و ضمن ابراز گلایه از متولیان وزارت نیرو، از طولانی شدن این طرح ملی از مردم ملایر عذرخواهی کرد و گفت: هم اکنون خط انتقال و تصفیه‌خانه صد درصد اجرا شده و درصدی برای تامین برق نیاز به کمک داریم که در طرح سوال از وزیر نیرو، وی قول داد این طرح به‌زودی اجرایی شود.

وی همچنین اختصاص اعتبار خوبی به روستاهای ملایر در سفر معاون مناطق محروم ریاست جمهوری به این شهرستان و اختصاص اعتبار برای ۲ طرح معوق ورزشگاه روستای علوی و آموزشگاه روستای کمری توسط رییس سازمان نوسازی مدارس کشور را از دیگر اقدامات امسال برشمرد.

 


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 30524