شناسه خبر:40956
1400/3/1 09:36:50

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به روند خشکسالی سال زارعی جاری و مشکلات تامین علوفه برای دامداران، از اختصاص نهاده‌های دامی یارانه‌ای برای مددجویان زیر پوشش این نهاد که مجری طرح‌های دامپروری هستند، خبر داد.

رضا طاهری روز پنجشنبه با اشاره به فعال بودن هشت هزار و 413 طرح اشتغال دامپروری مددجویی در این استان، گفت: در راستای کمک به طرح‌های دامپروری و حفظ اشتغال مددجویان، طی رایزنی و تعامل با سازمان جهاد کشاورزی و تعاونی دامداران استان مقرر شد سهمیه‌ای با عنوان کنسانتره یارانه‌ای دامی شامل ذرت، جو و سویا برای این افراد در نظر گرفته شود.

او با بیان اینکه مجریان طرح‌های دامپروی زیرپوشش کمیته امداد 184 هزار راس دام سبک و سنگین دار هستند، اظهار داشت: این سهمیه برای هر راس دام سبک ماهیانه 15 کیلوگرم و برای هر راس دام سنگین نیز در ماه 100 کیلوگرم است.

طاهری با یادآوری اینکه هزینه کنسانتره یارانه ای اختصاصی به مددجویان کمتر از یک سوم قیمت آن در بازار آزاد است، افزود: مددجویان مجری طرح دامپروری می‌توانند برای دریافت حواله نهاده‌های دامی یارانه‌ای به دفاتر کمیته امداد در شهرستان‌های استان مراجعه کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه تاکید کرد: تامین نهاده‌های دامی یارانه‌ای موجب پایداری طرح‌های اشتغال دامپروری مددجویان تحت حمایت در شرایط آب و هوایی پیش آمده خواهد شد.

 

شناسه خبر 40956