شناسه خبر:49087
1400/9/9 09:41:58

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه گفت: الحاق یک تبصره به ماده 41 قانون کار مبنی بر اجرای دستمزد توافقی در مناطق روستایی، سلب حداقل‌ها از کارگران است.

داود میرزائی اظهار کرد: الحاق یک تبصره به ماده 41 قانون کار مبنی بر اجرای دستمزد توافقی درمناطق روستایی، سلب حداقل‌ها از کارگران و ظلم آشکار به این قشر است.

وی با بیان اینکه طرفداران دستمزد توافقی باعث تضعیف حقوق حداقلی نیروی کار هستند، افزود: عدم امنیت شغلی و کوچک کردن سفره کارگری و مهاجرت به شهرها برای کار، از نتایج دستمزد توافقی به‌شمار می‌رود.

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه اظهار کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود با استفاده از نظر صاحب‌نظران و متخصصان و با توجه به تورم موجود و مشکلات معیشتی جامعه کارگری، به هیچ عنوان موافق دستمزد توافقی نباشند، زیرا این امر به هیچ عنوان توسعه و اشتغال روستایی را به همراه نخواهد داشت و به‌نوعی استثمار کارگران است.

میرزایی بیان کرد: اشتغال‌زایی با رفع موانع تولید از سر راه سرمایه‌گذاران مانند تعدیل سودهای بانکی، معافیت مالیاتی، دسترسی واحدهای تولیدی و صنعتی به انرژی ارزان و تأمین مواد اولیه محقق می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تعریض مسیر شهر ساوه به شهر صنعتی کاوه، گفت: این مسیر در ساعات اوج تردد کارگران در ساعات اولیه صبح و عصر به گلوگاه خطر و حوادث تبدیل می‌شود که رفع این امر با توجه به وقوع چندین فقره سوانح ناشی از تراکم ترافیک، نیازمند توجه جدی مسئولان مربوطه است.

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه افزود: متأسفانه وعده و وعیدهای مسئولان و غفلت درخصوص تعریض محور ساوه- شهر صنعتی هنوز محقق نشده و از سویی همچنان تردد کامیون‌های سنگین در این محدوده و شهر مزید بر علت شده و شرایط را برای جامعه کارگری سخت و ناگوار کرده است.

شناسه خبر 49087