شناسه خبر:49931
1400/9/28 09:17:16

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: 200 هزار نفر از بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی این استان زیر پوشش طرح پزشک خانواده قرار دارند که در این طرح هر پزشک 750 تا دو هزار و 500 نفر را زیر پوشش و نظارت‌های بهداشتی و درمانی دارد.

«سعید فرجی» روز شنبه در نشست خبری تشریح اجرای طرح پزشک خانواده در استان همدان اظهار کرد: همدان یکی از 10 استان پایلوت (آزمونه) برای اجرای طرح پزشک خانواده است که در مدت چهار ماه از اجرای این طرح 120 هزار نفر به 75 پزشک در سطح استان معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در این طرح که مورد استقبال خوب پزشکان قرار گرفته، دستمزد آنان براساس سرانه بیماران پرداخت می‌شود؛ ضمن اینکه مباحثی همچون دیابت و فشار خون افراد زیر پوشش نیز در این طرح کنترل می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی با انتخاب پزشک خانواده و تشکیل پرونده از مزایای ویزیت پزشکان بخش خصوصی بهره‌مند می‌شوند که این خدمات با کمترین هزینه و در اسرع وقت ارائه می‌شود.

فرجی با اشاره به اینکه 800 هزار نفر به‌صورت رایگان در استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: بیمه سلامت در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر رایگان»، «صندوق سلامت همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» 55 درصد از جمعیت استان را زیر پوشش خدمات حمایتی خود دارد.

وی با اشاره به اینکه در همین ارتباط و برای خدمت‌رسانی بهتر سامانه تلفنی 1666 به‌منظور رعایت حقوق شهروندی در استان همدان فعال شده است، گفت: بیمه‌شدگان با شماره‌گیری «# 166 *» می‌توانند درخواست خود را ثبت و از اعتبار دفترچه بیمه خود مطلع شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اظهار کرد: بیمه سلامت از اول دی‌ماه طبق قانون مجلس شورای اسلامی و در راستای اجرای کامل طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی، هزینه درمانی بابت نسخه‌های کاغذی را پرداخت نمی‌کند.

فرجی خاطرنشان کرد: نسخه‌نویسی الکترونیک یک تحول و خدمت ماندگار در حوزه سلامت برای مردم است که کمک بسیاری به سامان‌دهی وضعیت سلامت مردم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 23 هزار و 600 پرونده بیماران کرونایی در استان همدان ثبت و 116 میلیارد تومان نیز هزینه برای این بیماران پرداخت شده است، افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 35 هزار پرونده بستری در بیمه سلامت استان همدان ثبت شده و سازمان بیمه سلامت 165 میلیارد تومان برای درمان این افراد هزینه کرده است.

شناسه خبر 49931