شناسه خبر:51371
1400/10/30 08:55:16

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری ویژه ملایر گفت که عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس این شهرستان همزمان با ایام دهه فجر آغاز و بدون وقفه‌ انجام می‌شود.

"حسین فارسی" عصر سه‌شنبه در نشست هماهنگی آغاز عملیات باغ موزه دفاع مقدس ملایر اظهار کرد: باغ موزه دفاع مقدس ملایر در کنار مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد احداث می‌شود که بهترین ظرفیت برای معرفی ارزش‌های دفاع مقدس و آرمان‌های شهداست.

وی احداث باغ موزه دفاع مقدس را در کنار برگزاری یادواره‌های شهدا اقدامی اثرگذار و مصداق بارز حرکت در مسیر نورانی شهدا دانست و افزود: احداث این باغ موزه نمونه بارز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و حرکت در مسیر اهداف و آرمان‌های آنان است.

فارسی گفت: با توجه به ضرورت اجرای این طرح، اعتبارات مورد نیاز برای اجرای باغ موزه دفاع مقدس در کمیته برنامه‌ریزی سال 1401 و بودجه در اختیار نهادهای مرتبط در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: طراحی مناسب برای اجرای باغ موزه دفاع مقدس انجام شود و محوطه‌سازی و کاشت گونه‌های درختی، فضای سبز و سایر فضاهای داخلی و بیرونی باید با فضای باغ موزه همخوانی لازم را داشته باشد.

شهردار ملایر نیز با اشاره به اجرای باغ موزه دفاع مقدس در زمینی به مساحت سه هکتار گفت: این طرح در ضلع شرقی مجموعه مینی‌وُرلد احداث می‌شود که طراحی‌های لازم برای مرحله اول آن انجام شده است.

"مجید فرجی" افزود: در حال حاضر دیوارکشی باغ موزه دفاع مقدس در دست اجراست و خاکبرداری آن انجام شده است.

شهردار ملایر با بیان اینکه بخش‌های مختلفی همچون آمفی‌تئاتر روباز، یادمان 1100 شهید شهرستان و ساختمانی به متراژ یک‌هزار و 400 مترمربع در 2 طبقه پیش‌بینی شده است، گفت: اعتبارات مورد نیاز این طرح در بودجه سال آینده دیده خواهد شد و محوطه‌سازی و برای سایر اقدامات نیز باید با دیگر دستگاه‌های اجرایی تقسیم کار شود.

به گزارش ایرنا؛ باغ موزه دفاع مقدس ملایر دومین باغ موزه دفاع مقدس استان همدان است که در جوار مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد احداث خواهد شد.

شناسه خبر 51371