شناسه خبر:58233
1401/5/6 09:09:29

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار سنندج گفت: در راستای تحقق تأکیدات رئیس جمهور و وزیر کشور در سفر به کردستان مبنی بر مبارزه و مقابله با آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه معضل اعتیاد شهرداری سنندج با تلاش مضاعف زمینه ساماندهی 400 معتاد متجاهر را فراهم کرده است.

سیدانور رشیدی اظهار کرد: شهرداری‌ها ازجمله نهادهایی هستند که به‌صورت مستقیم با موضوع مسئولیت اجتماعی ارتباط دارند.

وی ادامه داد: شهرداری موضوع مسئولیت اجتماعی را به‌عنوان یک رویکرد در زندگی شهروندان دنبال می‌کند چراکه شهرداری‌ها به‌صورت عام و شهرداری سنندج به شکل ویژه وظایف متعددی را در این خصوص بر عهده دارند.

وی از ساماندهی معتادان متجاهر به‌عنوان یکی از مطالبات جدی شهروندان نام برد و گفت: حوزه مواد مخدر و اعتیاد چالش‌های زیادی را ایجاد کرده و اگر این معضل مدیریت شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

شهردار سنندج تصریح کرد: شهرداری سنندج در راستای مسئولیت اجتماعی و تحقق دستورات و تأکیدات ردیس جمهور و وزیر کشور در سفر به کردستان در حوزه مقابله و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به ویژه ساماندهی معتادین متجاهر بلافاصله وارد فاز عمل شده است.

رشیدی با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم برای مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: در همین راستا بعد از سفر رئیس جمهور به کردستان و با توجه به تأکیدات وزیر کشور موضوع مکان‌یابی برای ساماندهی معتادان متجاهر را در مرکز استان دنبال کردیم.

وی گفت: بعد از بررسی‌های لازم مکان مناسب برای ساماندهی معتادان متجاهر انتخاب شده و آماده‌سازی آن در حال انجام است.

شهردار سنندج یادآوری کرد: این مکان ظرفیت ساماندهی 400 معتاد متجاهر در قالب مرکز ترک اعتیاد ماده 16 را دارد و در حال اماده‌سازی و تجهیز آن هستیم.

رشیدی گفت: شهرداری خود را وظیفه‌مند دانسته و در راستای کاهش آسیب‌هایی اجتماعی گام اصلی را برداشته است و انتظار داریم دستگاه‌های مسئول در این زمینه به ما کمک کنند.

وی اذعان کرد: برای اینکه بتوانیم این مشکل را به‌صورت ریشه‌ای برطرف کنیم، نیاز به همدلی و همراهی همه مردم، دستگاه‌های ذی‌ربط، اصحاب رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، خیرین و دیگر مؤثران داریم.

شهردار سنندج با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی یک شبه ایجاد نشده و حل آن زمان‌بر است گفت: مدیریت شهری گام اصلی را برداشته و اقداماتی صورت گرفته است؛ اما پیشبرد این مهم قطعا مستلزم همراهی همه بخش‌ها و دستگاه‌‌های ذی‌ربط و آحاد مردم است.

رشیدی افزود: نبود مکان برای نگهداری معتادان متجاهر همواره یکی از چالش‌های جدی در چرخه مقابله با اعتیاد بود که خوشبختانه توانستیم با حمایت‌های استاندار، فرماندار، دادستان، شورای شهر سنندج و دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زمینه رفع این مشکل را فراهم سازیم.

وی با اشاره به اهمیت دوران بازپروری و ایجاد اشتغال برای بازگشت معتادان متجاهر بهبودیافته به زندگی دوباره عنوان کرد: ایجاد اشتغال و به‌کارگیری این افراد بعد از درمان از نکات بسیار مهمی است که مانع از بازگشت دوباره آن‌ها به دامان اعتیاد می‌شود و ما از آن غافل نیستیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا و با هدف ایجاد بسترهای لازم برای بازگشت این افراد به جامعه در جوار این مرکز کارگاه‌های آموزشی راه‌اندازی می‌شود و این افراد همزمان با روند درمان مهارت‌های حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف را فرا می‌گیرند و جذب بازار کار خواهند شد.

شناسه خبر 58233