شناسه خبر:59263
1401/6/5 09:09:02

سپهرغرب، گروه خبر: هم‌زمان با دومین روز از هفته دولت، 160 میلیارد ریال طرح عمرانی و اقتصادی در بخش و شهر سامن از توابع شهرستان ملایر به بهره‌برداری رسید.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از سالن ورزشی چندمنظوره روستای آورزمان اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر سرلوحه و تابلوی دولت‌مردان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

سلمان اسماعیلی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر در راه خدمت به مردم و اعتلای ایران اسلامی زحمات زیادی کشیدند و در این راه به شهادت رسیدند، افزود: آثار و رد پای این شهیدان والامقام امروز در جای‌جای ایران اسلامی مشهود است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان نوسازی مدارس در این شهرستان و استان، خاطرنشان کرد: درحال حاضر میلیاردها تومان پروژه توسط سازمان نوسازی مدارس استان در شهرستان ملایر در دست اجرا بوده که برخی در هفته دولت و تعدادی نیز تا نیمه دوم امسال آماده بهره‌برداری است.

اسماعیلی ادامه داد: هم‌زمان با هفته دولت امسال 160 پروژه با اعتباری بالغ‌بر دو هزار و 200 میلیارد تومان در شهرستان ملایر افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

سرپرست سازمان تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان نیز گفت: در سفر رئیس‌جمهور چند پروژه این شهرستان که پیشرفت فیزیکی 70 و 80 درصدی داشتند، اعتبارات ویژه‌ای برای آن‌ها مصوب شد.

حمید شیرازیان افزود: در این راستا از محل سفر حدود هفت پروژه آموزشی و فرهنگی هم‌زمان با آغاز سال‌تحصیلی جدید افتتاح شد و 80 کلاس درس در این شهرستان آماده بهره‌برداری است.

وی درباره پروژه سالن ورزشی چندمنظوره روستای آورزمان نیز اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح سال 1389 آغاز شد که به‌دلیل کمبود اعتبارات این پروژه تاکنون طول کشید.

سرپرست سازمان تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان ادامه داد: در این راستا با پیگیری‌های انجام‌شده دو میلیارد و 600 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و 600 میلیون تومان هدیه شرکت نفت با پیگیری نماینده ملایر برای تکمیل این پروژه اختصاص یافت.

شیرازیان مساحت این سالن ورزشی را 828 متر مربع و کل اعتبار هزینه‌شده برای تکمیل آن را سه میلیارد و 200 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: علاوه‌بر این برای تکمیل سالن ورزشی چهار روستای انوج، علوی، آورزمان و رضوانکده با پیگیری نماینده ملایر از منابع شرکت نفت دو میلیارد و 800 میلیون تومان تأمین اعتبار شد.

در دومین روز از هفته دولت پروژه‌های شهرداری سامن با اعتبار 11.5 میلیارد تومان شامل آسفالت معابر شهری سامن با اعتبار چهار میلیارد و 500 میلیون تومان به مساحت 32 هزار متر مربع، پیاده‌راه‌سازی معابر با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومان به میزان هفت هزار متر مربع، جدول‌گذاری معابر با اعتبار 600 میلیون تومان به متراژ سه هزار متر طول و 38 دوربین نظارتی و پایش شهری با اعتبار 400 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

همچنین عملیات اجرایی طرح توسعه مجتمع تفریحی و توریستی تپه مصلی با اعتبار چهار میلیارد و 500 میلیون تومان شامل تجهیز و محوطه‌سازی 18 هزار متر مربع از تپه توریستی مصلی سامن آغاز شد.

افتتاح خانه بهداشت روستای بهاره با یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی همدان با کاربری بهداشتی و درمانی و قرار گرفتن یک‌هزار و 522 نفر جمعیت زیر پوشش، از دیگر پروژه‌های بخش سامن بود.

هم‌زمان با هفته دولت 753 طرح با اعتباری افزون‌بر دو هزار و 63 میلیارد تومان در این استان افتتاح و عملیات اجرایی 128 طرح نیز با 666 میلیارد تومان اعتبار آغاز می‌شود.

شناسه خبر 59263