شناسه خبر:59454
1401/6/9 09:17:27

سپهرغرب، گروه خبر: سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌ سینا همدان اعلام کرد: ابتدای هفته نمونه‌گیری از آب سدتالوار به‌منظور بررسی سلامت آن انجام گرفت و برای آنالیز به چند آزمایشگاه مرجع که تجهیزات لازم را دارند، فرستاده شده و منتظر هستیم نتایج آزمایش بیاید.

علیرضا توقیری اظهار کرد: این تکلیف از سوی دادستان به عهده ما گذاشته شده، هرچند معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همیشه درحال نمونه‌برداری از آب شرب چه از مبدأ و چه از مقصد و خروجی است.

وی ادامه داد: هر اتفاقی که در منبع تأمین‌کننده آب بیفتد، صرفاً به‌منزله این نیست که در خروجی تأثیر جدی داشته باشد؛ چراکه آب اول به تصفیه‌خانه می‌رود و سپس مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و درواقع ملاک، آب تصفیه‌شده است.

توقیری با اشاره به اینکه آب چاه‌ها، سدها و سایر منابع ممکن است آلودگی‌هایی داشته باشند اما ملاک ما آب بعد از تصفیه است، تصریح کرد: حتی اگر آلودگی که شایع شده در آب سد تالوار وجود داشته باشد، سلامت آب بعد از تصفیه ملاک است.

وی با بیان اینکه باید آرسنیک با اضافه کردن تجهیزات جدید به تصفیه‌خانه گرفته شود، خاطرنشان کرد: اصل موضوع این است که آب منبع خیلی ملاک نیست، آن چیزی که همیشه در کارگروه‌ها و جلسات سلامت آب مطرح بوده، این است که به‌هیچ‌وجه اجازه شرب آب غیر سالم را نداده‌ و نخواهیم داد.

سخنگویدانشگاه علوم پزشکی ابن‌ سینا همدان با اعلام اینکه طبق چیزی که به عهده دانشگاه گذاشته شده بعد از آمدن نتایج سلامت آب را تأیید یا رد می‌کنیم، یادآور شد: همواره آب شهری ازنظر کدورت‌سنجی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و درحال حاضر همه تانکرها در بحث کلرزنی و کدورت‌سنجی ارزیابی می‌شوند؛ در موضوع سد تالوار نیز عملاً خروجی مهم است.

شناسه خبر 59454