شناسه خبر:65401
1401/11/6 09:45:46

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: کردستان تنها 0.5 درصد از منابع بانکی را در اختیار دارد، این منابع در جاهای دیگری از کشور مصرف می‌شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان در سنندج، با تأکید بر افزایش دو درصدی میزان منابع در اختیار بانک‌های استان، اظهار کرد: بانک‌های استان در مورد پرداخت تسهیلات در بخش‌ها مختلف اهتمام ویژه داشته باشند.
وی افزود: کردستان تنها 0.5 درصد از منابع بانکی را در اختیار دارد، این منابع در جاهای دیگری از کشور مصرف می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به‌ نیازمندی‌های استان به منابع مالی، به هیچ وجه منابع بانکی موجود پذیرفتنی نیست و باید افزایش پیدا کند.
استاندار کردستان با بیان اینکه مدیران بانک‌ها باید خود را نماینده استان بدانند و از منافع استان دفاع کنند، ادامه داد: اگر همکاری‌های لازم در زمینه جذب اعتبارات وجود نداشته باشد، اتفاق خاصی در پیشرفت استان بدست نخواهد آمد.
زارعی‌کوشا پرداخت به موقع وام ازدواج را از وظایف و رسالت‌های مهم سیستم بانکی دانست و گفت: پرداخت وام ازدواج می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات زوج‌ها در آغاز زندگی مشترک باشد.
وی نظارت جدی مدیران بانک‌های استان بر عملکرد شعب و کارکنان شاغل در سیستم بانکی استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: برخورد ناصحیح کارشناس یا مسئول شعبه موجب نارضایتی مردم می‌شود، بزرگترین وظیفه ما جلب رضایت مردم در همه بخش‌ها و حوزه‌ها است.
وی اضافه کرد: همراهی دستگاه‌های نظارتی با دستگاه‌های اجرایی در راستای پیشبرد بهتر امور و تسریع در خدمت رسانی به مردم قابل تقدیر است.
استاندار کردستان معافیت مالیتی برخی از واحدهای بزرگ صنعتی در استان گریزی زد و گفت: در حالی این واحدهای صنعتی از خدمات موجود در استان استفاده می‌کنند که حساب‌های بانکی‌شان در خارج از استان است.
زارعی‌کوشا در پایان خاطرنشان کرد: این واحدهای صنعتی باید تا پایان سال نسبت به انتقال حساب‌های خود به استان اقدام کنند در غیر اینصورت در ارائه خدمات به آنان تجدید نظر خواهیم کرد.

شناسه خبر 65401