شناسه خبر:66709
1401/12/11 08:52:56

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام این جمعیت شامل پایگاه‌های امداد و نجات حدود 24 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

علی سنجربگی روز سه‌شنبه اظهار کرد: مهم‌ترین طرح‌های نیمه‌تکمیل این استان در حوزه هلال‌احمر شامل پایگاه‌های امداد و نجات شهیدمیرزایی شهر همدان، پایگاه امداد جاده‌ای فیروزان نهاوند و پایگاه امداد کوهستان در دشت میشان دامنه‌های الوند است.
وی اضافه کرد: عملیات اجرایی پایگاه امداد و نجات شهیدمیرزایی شهر همدان از سال گذشته آغاز شد و هم‌اینک 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان ادامه داد: تاکنون 600 میلیون تومان برای اجرای این طرح هزینه شد و تکمیل آن نیازمند چهار میلیارد تومان اعتبار است.
سنجربگی گفت: همچنین احداث پایگاه امداد جاده‌ای آورزمان نهاوند از سال 1400 آغاز شد و هم‌اینک با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است که تاکنون برای اجرای این طرح یک میلیارد تومان هزینه شده و تکمیل آن نیازمند تزریق دو میلیارد تومان اعتبار است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان ادامه داد: فاز دوم ساختمان پایگاه امداد کوهستان از سال 93 آغاز شده و با وجود گذشت هشت سال از اجرای این طرح، پیشرفت چندانی نداشته است.
سنجربگی یکی از مطالبات دوست‌داران محیط‌زیست را سامان‌دهی فاضلاب پایگاه امداد و کوهستان عنوان کرد و گفت: در این راستا امسال برای اصلاح سیستم فاضلاب اعتباری جذب شده است.
وی تأکید کرد: زمان‌بر شدن اجرای این طرح موجب فرسودگی برخی از قسمت‌ها شده است؛ بنابراین با توجه به هزینه 300 میلیون تومانی، اما باید هرچه سریع‌تر نسبت به تأمین اعتبار مورد نیاز به میزان سه میلیارد تومان اقدام شود.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان بیان کرد: از دیگر برنامه‌های مورد نیاز این جمعیت تعمیر پایگاه‌های امداد و نجات موجود در سطح استان با هزینه 15 میلیارد تومان است.
سنجربگی ادامه داد: این طرح‌ها شامل تکمیل دیوارکشی و محوطه‌سازی پایگاه‌های امداد جاده‌ای گل‌تپه کبودراهنگ، فیروزان نهاوند، صالح‌آباد بهار، خیرآباد تویسرکان، تعمیر اساسی پایگاه امداد جاده‌ای تجرک واقع در محور آزادراه همدان- ساوه و ساختمان‌های فرسوده ستادی شعب هلال‌احمر همدان می‌شود.
وی گفت: اعتبارات عمرانی پیش‌بینی‌شده در سفر هیئت دولت به استان برای تکمیل محوطه‌سازی مجتمع فرهنگی ورزشی تویسرکان، تعمیر اساسی انبار امدادی واقع در جاده تهران، محوطه‌سازی، دیوارکشی و آب‌رسانی به پایگاه امداد جاده‌ای گرمک در رزن است.
   هلال‌احمر همدان 25 میلیارد ریال از مصوبات سفر استانی را جذب کرد
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان گفت: 400 میلیارد ریال در سفر رئیس‌جمهور (مردادماه 1401) به هلال‌احمر این استان اختصاص یافت که تاکنون این جمعیت 25 میلیارد ریال از اعتبار مصوبات سفر استانی هیئت دولت به استان را جذب کرده است.
سنجربگی بیان کرد: این اعتبار در قالب دو طرح شامل اجرای طرح‌های عمرانی، تأمین و تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات به میزان 250 میلیارد ریال و توسعه تجهیزات ارتباطی و بی‌سیم دیجیتال و تجهیزات امداد و نجات به میزان 150 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
وی ابراز کرد: این اعتبار باید در مدت دو سال و هرسال 200 میلیارد ریال جذب شود که در سال نخست تاکنون 25 میلیارد ریال (معادل حدود 10 درصد اعتبار سال نخست) جذب شده است.
13 پایگاه امداد جاده‌ای، یک تیم امداد هوایی، یک تیم آنست (سگ‌های تجسس)، یک تیم واکنش سریع و یک تیم امداد کوهستان در همدان فعال است.

شناسه خبر 66709