شناسه خبر:69176
1402/2/27 09:11:16

سپهرغرب، گروه کاردانش: یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: در راستای توسعه صنایع فضایی، آمریکا، روسیه، چین، ژاپن، اتحادیه اروپا و سایر سازمان‌های فضایی با هدف تشکیل دانشی یکپارچه با یکدیگر همکاری کردند و فضایی برای تبادل اطلاعات و اشتراک‌گذاری دانش بین سازمان‌های فضایی ایجاد شد.

عمران مرادی با اشاره به روند توسعه صنایع فضایی و همکاری کشورها در راستای پیشرفت این علوم اظهار کرد: با گذر زمان آمریکا در رقابت فضایی با شوروی به پیروزی رسید، اما این مسئله موجب توقف رشد صنایع فضایی شوروی و ثابت ماندن سایر سازمان‌های فضایی نشد.
وی افزود: درواقع ابرقدرت‌های صنایع فضایی در گذشته صرفاً آمریکا و شوروی بودند که هرکدام به‌صورت جداگانه فعالیت می‌کردند، اما با گذر زمان رقابت را کنار گذاشتند و با یکدیگر همکاری کردند.
این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: در برهه زمانی ویژه‌ای بشر به این نتیجه رسید که برای تسخیر فضا، هر کشور نمی‌تواند به طور اختصاصی عمل کند.
مرادی تصریح کرد: درواقع با توجه به اینکه فناوری صنایع فضایی بسیار منحصربه‌فرد است و علاوه بر آن صنعت بسیار هزینه‌بری محسوب می‌شود، هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند در آن پیشرفت کند و در عمل تسخیر فضا به تنهایی امکان‌پذیر نیست.
وی در رابطه با اقدامات بشر برای پیشرفت صنایع فضایی گفت: به مرور زمان بشر به این نتیجه رسید که هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند هزینه‌های صنایع فضا را مدیریت کند و به فناوری پیچیده این صنعت دست پیدا کند.
وی افزود: این عامل موجب شد که انسان‌ها برای توسعه و پیشرفت صنایع فضایی با یکدیگر همکاری کنند و در این راستا بسیاری از ابرقدرت‌های صنایع فضایی به یکدیگر کمک کردند.
این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: آمریکا، روسیه، چین، ژاپن، اتحادیه اروپا و سایر سازمان‌های فضایی با هدف تشکیل دانشی یکپارچه با یکدیگر همکاری کردند و فضایی برای تبادل اطلاعات و اشتراک‌گذاری دانش بین سازمان‌های فضایی ایجاد کردند

شناسه خبر 69176