شناسه خبر:69423
1402/3/3 08:41:03

سپهرغرب، گروه خبر: دوره آموزشی معارف هشت سال دفاع مقدس و مقاومت با حضور 100 نفری سوخت‌رسانان برگزار شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، این دوره در روزهای 25 و 31 اردیبهشت‌ماه 1402، به همت واحد آموزش منابع انسانی، بسیج و روابط عمومی و با هدف تبیین ارزش‌های فرهنگی و تاریخی دوران دفاع مقدس و با حضور مدیر، مسئولان و کارکنان واحدهای مختلف، در محل باغ‌موزه دفاع مقدس شهر همدان برگزار شد.
بر پایه این گزارش مدیر شرکت پخش فرآورده‌های منطقه همدان گفت: یکی از خصمانه‌ترین اتفاقات، تحمیل جنگ هشت‌ساله بر کشورمان بعد از انقلاب نوپای سال 57 بود که خوشبختانه ملت حماسی، قهرمان و سربلند ایران با رهبری‌های داهیانه امام خمینی (ره) توانست در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح و استکبار جهانی به رهبری آمریکای جهان‌خوار، بایستد و از این فتنه عظیم سربلند بیرون آید.
امین روستایی افزود: مشخصه بارز جهاد، حرکت در راه خدا، ایثار جان و مال در راه اعتلای اسلام و مقاومت برای اقامه شعائر دینی است که ما باید در این راه نقش بیافرینیم.
روستایی اضافه کرد: منطقه همدان مفتخر به همکاری با جمع زیادی از ایثارگران، آزادگان، رزمندگان و یادگاران دوران دفاع مقدس است و در مناسبت‌های مختلف از این ظرفیت برای انتقال شور و شعور انقلابی موجود در جهادگران هشت سال دفاع مقدس بهره می‌برد.
این مقام مسئول خواستار شد: باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود تا آموزه‌ها، ارزش‌ها و آرمان‌های دوران دفاع مقدس به نسل حاضر و نسل‌های بعدی منتقل شود.
بر پایه این گزارش، احمد شیرانی‌اصل، رئیس روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان نیز در این خصوص گفت: دوره آموزشی معارف دفاع مقدس و برنامه بازدید از آن در ادامه فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی منطقه به‌ویژه اقدام اخیر در مشارکت فعال جهت زنده نگاه داشتن فرهنگ ناب جهاد و شهادت با مشارکت مالی در انتشار نخستین سری چاپ کتاب «زمانی برای عاشقی» روایتی از زندگی سردار شهید حاج‌محسن عینعلی از زبان خانم معصومه خدابخشی همسر گرامی شهید و به نویسندگی خانم گودرزیان‌فرد است.
فرمانده پایگاه بسیج حضرت جوادالائمه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان نیز گفت: نسل امروز تشنه آگاهی و شناخت زوایای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است، چون مستقیماً آن را لمس نکرده، اما متأثر از اثرات آن است؛ بنابراین وظیفه داریم انتقال آموزه‌های آن دوران را در دستور جدی کار خود قرار دهیم و از تحریف ارزش‌ها و مقدسات دفاع مقدس جلوگیری کنیم.
محمدرضا عالمی ادامه داد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند «این انقلاب به‌واسطه تحریم شکست نمی‌خورد؛ اما تحریف ممکن است آن را از مسیر خارج کند و به آن لطمه بزند».
هادی احمدی، رئیس منابع انسانی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان نیز اظهار کرد: باید لحظه‌ای خود را به‌جای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران بگذاریم تا بدانیم آن‌ها چه جهاد و ایثارگری‌هایی در راه حفظ این آب و خاک از خود نشان داده‌اند و در حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش‌ازپیش تلاش کنیم.

شناسه خبر 69423