شناسه خبر:78284
1402/10/23 09:08:04
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

کردستان 8 هزار رأی اولی دارد

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش و پرورش گفت: رأی‌اولی‌های کردستان حدود هشت هزار نفر هستند.

هاشم ناظمی‌جلال ظهر پنج‌شنبه در نشست شورای معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش این استان که در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: موضوع انتخابات، و تلاش برای پرشور بودن این عرصه مهم است و زمینه‌سازی این مهم و تشویق به حضور پرشور در انتخابات باید از مدارس آغاز شود.

وی با اشاره به پای‌کار بودن دستگاه تعلیم و تربیت در امر انتخابات، اذعان کرد: نقش دیگر آموزش و پرورش کمک به دستگاه‌های مجری و ناظر انتخابات است و این مورد باید مورد توجه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: تبلیغات برای نامزد خاص از سوی مسئولان آموزش و پرورش ممنوع است و مدیران و رؤسای آموزش و پرورش و همچنین اعضای شورای معاونین شهرستان‌ها و مناطق نباید اقدام به تبلیغات نمایند.

ناظمی‌جلال اضافه کرد: لازم است زمینه حضور رأی اولی‌ها که در استان کردستان حدود هشت هزار نفر هستند را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به گرامیداشت مناسبت‌های دی‌ماه در آموزش و پرورش و با پرداختن به هفته گزینش، سوادآموزی و بصیرت و همچنین روز مادر و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، عملکرد آموزش و پرورش را در این مناسبت‌ها درخشان بود.

وی در راستای یکی دیگر از دستورکارهای این نشست، برگزاری جلسات مشترک شورای معاونین با مدیران و رؤسای آموزش و پرورش را مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه باید از سوی معاونین و رؤسای ادارات اداره‌کل خوراک لازم برای ارائه مطلوب در این نشست فراهم شود، بر پربار کردن این جلسات تأکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: قسمتی از چالش‌های اداره‌کل از جمله ورود و خروج کارکنان و پاسخ به نامه‌ها نیز مطرح است و دستورات لازم هم باید در این خصوص وضع شود.

  لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مدارس

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم در ادامه این نشست و در راستای یکی از دستورکارهای این نشست، با ارائه توضیحاتی در خصوص نقش آموزش و پرورش در کمک به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فرهنگ‌سازی در خصوص این موضوع را با همراهی آموزش و پرورش ضروری دانست.

خالدیان ظرفیت خانواده‌ها، دانش‌آموزان و فرهنگیان را در خصوص پیشگیری از قاچاق کالا و ارز مهم عنوان کرد و گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، آمادگی لازم برای همکاری با آموزش و پرورش را داشته و نیاز به همراهی دستگاه تعلیم و تربیت دارد.

وی همچنین خرید کالاها در دستگاه آموزش و پرورش را نیز مستلزم توجه به پیوست مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد و گفت: باید از همه ظرفیت‌ها در این حوزه استفاده شود.

شناسه خبر 78284