شناسه خبر:79528
1402/11/28 11:57:45

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه گفت: طی بارندگی شب گذشته تعداد 35 دستگاه خودرو در برخی معابر کرمانشاه که در آب گرفتار شده بودند توسط ماموران این سازمان از آب بیرون کشیده شدند.

غلامرضا رضایی روز پنجشنبه افزود: همچنین به دلیل شدت بارندگی در شب گذشته و صبح امروز 21 باب منزل و واحد تجاری نیز که دچار آبگرفتگی شده بودند توسط ماموران رفع آبگرفتگی شد.

وی با بیان اینکه از زمان شروع موج بارندگی روز گذشته تا کنون در مجموع 56 مورد کمک رسانی انجام شده است، ادامه داد: بیشترین درگیری ترافیکی در چهار راه زمزم و 2 منطقه کمربندی غربی شامل تقاطع پل چقا میرزا و تقاطع پل الهیه بود؛ مشکل پل الهیه حل شده و مورد دوم نیز در حال رفع شدن است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی در حال پوشش دهی شهر و کارگران خدمات شهری، نیروهای شهرداری مناطق و آتش نشانی برای رفع مشکلات در حال کار هستند؛ 57 دستگاه خودرو در 11 ایستگاه در آتش نشانی در حال فعالیت هستند.

رفع آبگرفتگی تمام معابر در کرمانشاه در حال انجام است

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: با توجه به اعلام هشدار قرمز بارندگی در کرمانشاه و تشدید آن از ساعت سه بامداد، تمهیدات لازم در نظر گرفته شده و از ساعت 19 شب گذشته دستگاه‌های مرتبط آمادگی لازم را برای شرایط کنونی داشتند، حدود 650 نفر در وضعیت آماده باش بودند.

برومند نامداری ادامه داد: شریان‌های اصلی شهر برای تردد خودروها در شهر کرمانشاه باز است، تعدادی معبر وجود دارد که با توجه به آبگرفتگی برخی معابر مانند زمزم فعلا معبر بسته شده است.

وی با بیان اینکه از ساعت سه بامداد با تشدید بارندگی دستگاه‌ها حضور پررنگ‌تری داشتند، ادامه داد: از مردم درخواست داریم در صورت تشدید بارندگی و آبگرفتگی قدری صبر کنند و تا زمان کمتر شدن حجم آب تردد کمتری داشته باشند.

نامداری گفت: بیش از یک هفته آماده باش بودیم و لایروبی‌ها را از تابستان انجام داده‌ایم، در طول این مدت شهرداران مناطق، معاونان شهرداران و دستگاه‌های خدمات شهری پای کار بودند.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه افزود: با توجه به هشدار هواشناسی اعلام شده که فقط مختص کرمانشاه نبوده و به 31 استان اعلام شده و پیش بینی شده که 100 میلیمتر بارش داشته باشیم؛ مجموعه شهرداری با توجه به دار بودن تجهیزات و ماشین‌آلات کافی آمادگی لازم برای مدیریت اوضاع را دارد.

وی با بیان اینکه معابر شهدا، میدان امام حسین (ع) و زیر پل شهید سلیمانی آبگرفتگی شان شناسایی شده و برای برطرف شدن مشکل هماهنگی آتش نشانی نیرو در این مناطق مستقر شده است، ادامه داد: معبر زمزم به دلیل حجم زیاد آب دچار آبگرفتگی است و آبگرفتگی چهار راه سیلو کاملا برطرف شده است، آبگرفتگی زیر پل سنگر نیز تا ساعات آینده برطرف می‌شود؛ شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده آبگرفتگی معابر با شماره 137 تماس گیرند.

شناسه خبر 79528