شناسه خبر:84280
1403/4/12 15:25:46

شهردار کرمانشاه تسهیل در رفت و آمد شهروندان، روان‌سازی ترافیک و کاهش حوادث و تصادفات را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری اعلام کرد و گفت: در این راستا طی یکسال گذشته 15 نقطه شهر با بیش از 14 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به علائم ترافیکی مجهز شد.

«نادر نوروزی» به نصب و راه‌اندازی علائم ترافیکی از جمله چراغ‌های زمان‌دار و چشمک‌زن، نصب و راه‌اندازی سیستم برق اضطراری در تقاطعات سطح شهر طی یک سال اخیر اشاره کرد و افزود: در راستای افزایش ضریب ایمنی و تسهیل تردد خودروها، طی یک سال گذشته خط‌کشی محوری به طول هزار و 250 کیلومتر مربع در معابر اصلی سطح شهر کرمانشاه توسط عوامل اجرایی واحد ترافیک این شهرداری انجام شده است.

شهردار کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: این طرح پس از اجرای عملیات روکش آسفالت در معابر اصلی و فرعی سطح شهر نیز عملیاتی می‌شود تا زمینه نظم بخشیدن به رفت و آمد وسایل نقلیه و پیشگیری از برخورد و کاهش حوادث فراهم شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با انجام عملیات خط‌کشی و رنگ‌آمیزی ترافیکی معابر، گام موثری در راستای افزایش ضریب ایمنی عبور عابرین پیاده و تردد خودروها برداشته و حوادث رانندگی و تبعات ناشی از آن به حداقل برسد.

نوروزی در ادامه سخنانش با بیان اینکه حدود 25 دوربین ثبت تخلف در سطح شهر کرمانشاه وجود دارد که در سال 1402 حدود 261 هزار و 749 مورد تخلف توسط این تعداد دوربین ثبت شد، افزود: همچنین طی چند روز گذشته سه دستگاه دوربین نظارتی در میدان فردوسی، میدان کاشانی و سی‌متری دوم 22 بهمن نصب و راه‌اندازی شد.

همچنین معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه در اطلاعیه ای اعلام کرد: نظر به نصب و راه اندازی «سرعت کاه» در بزرگراه امام خمینی (ره) به منظور کاهش تصادفات و حفظ ایمنی شهروندان؛ مع الاسف در این خصوص اعتراضات مردمی را در پی داشته است. در این باره لازم است به این موضوع اشاره شود که طرح تجهیز پل عابر پیاده، اصلاح هندسی ورودی ده پهن، نصب و راه اندازی دوربین‌های ثبت تخلفات و ایجاد نرده گذاری زیر پل عابر پیاده در کاهش تصادفات موثر واقع نشده است لذا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه مطابق با مصوبه پلیس راهور؛ مسوول اجرای طرح پیشنهادی مذکور در جهت نصب و راه اندازی سرعت کاه بزرگراه امام خمینی (ره ) شده است.

شناسه خبر 84280